ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 89164
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۷:۰۵
  • 189 بازدید
  • ارسال توسط :
دیده‌بان حقوق بشر: فعالان حقوق بشر و رسانه‌ها باید به یمن دسترسی داشته باشند

دیده‌بان حقوق بشر: فعالان حقوق بشر و رسانه‌ها باید به یمن دسترسی داشته باشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، آندره‌آ پراسو، معاون مدیر دیده‌بان حقوق بشر در واشنگتن در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: دسترسی‌ای که روزنامه‌نگاران و سرمایه‌گذاران در زمینه حقوق بشر به یمن دارند، بسیار محدود است که ثبت خشونت‌هایی که در این منطقه صورت می‌گیرد را برای ما دشوار می‌کند. […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، آندره‌آ پراسو، معاون مدیر دیده‌بان حقوق بشر در واشنگتن در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: دسترسی‌ای که روزنامه‌نگاران و سرمایه‌گذاران در زمینه حقوق بشر به یمن دارند، بسیار محدود است که ثبت خشونت‌هایی که در این منطقه صورت می‌گیرد را برای ما دشوار می‌کند. دسترسی به یمن از سوی ائتلاف سعودی به شدت محدود شده و برای مثال، نمی‌توان پروازی به صنعا داشت.

پراسو همچنین اظهار کرد، ائتلاف سعودی تنها به عاملان کمک‌های بشر دوستانه اجازه دسترسی می‌دهد و فعالان حقوق بشر و روزنامه‌نگاران از این امکان برخوردار نیستند.

این مقام دیده‌بان حقوق بشر افزود: مسلما در یمن درگیری وجود دارد اما دیدبان حقوق بشر در همه‌ جای دنیا در درگیری‌ها حضور دارد و می‌توانیم این مساله را مدیریت کنیم اما به دسترسی بیشتری نیاز داریم.

پراسو خاطرنشان کرد، دیدبان حقوق بشر نگران بازداشت‌های غیرقانونی و شکنجه بازداشت‌شدگان از سوی همه طرف‌های حاضر در جنگ یمن است.

وی ادامه داد، این سازمان موارد شکنجه در زندان‌های تحت مدیریت امارات توسط نیروهای یمنی آموزش دیده و اماراتی را به ثبت رسانده است.

او همچنین مساله یمن را مشکلی بزرگ خواند و گفت: مردم از سوی طرف‌های متعددی به خاطر نزاع‌های قومی و بنا به دلایل سیاسی بازداشت می‌شوند که این بازداشت‌ها به طور غیرقانونی صورت می‌گیرد و آنان به جرمی متهم نمی‌شوند. این بازداشت شدگان در حبس شکنجه شده و ناپدید می‌شوند که این خود مشکل بزرگ دیگری است و شفافیتی در آن وجود ندارد. این افراد معمولا در مراکز بازداشت غیررسمی نگهداری می‌شوند که پیگیری وضعیت آنان را دشوار می‌کند.

پراسو در خصوص اقدامات ناقض حقوق بشر در بحران انسانی بندرالحدیده یمن نیز ابراز نگرانی کرد.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن