ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 89589
  • ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۷:۲۰
  • 89 بازدید
  • ارسال توسط :
نامه قانون‌گذاران آمریکایی به وزیر خارجه و نگرانی از کشتار مردم یمن

نامه قانون‌گذاران آمریکایی به وزیر خارجه و نگرانی از کشتار مردم یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی از قانون‌گذاران آمریکایی از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور را به دلیل حمایتش از عربستان سعودی در جنگ یمن به چالش کشانده‌اند. روزنامه «وال استریت ژورنال» امروز پنجشنبه در مطلبی نوشت، بعد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی از قانون‌گذاران آمریکایی از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور را به دلیل حمایتش از عربستان سعودی در جنگ یمن به چالش کشانده‌اند.

روزنامه «وال استریت ژورنال» امروز پنجشنبه در مطلبی نوشت، بعد از آنکه «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا از عربستان سعودی و امارات عربی متحده در مقابل اعتراض‌های بسیاری از کارشناسان در حوزه یمن حمایت کرد، یک گروه از اعضای سنای آمریکا برنامه دارند تا از وی در این باره سوال کنند.

این قانون‌گذاران آمریکایی در نامه‌ای که روز چهارشنبه (دیروز) به پامپئو تحویل دادند، از نگرانی قابل توجه خود درباره حمایت وی از این متحدان حاشیه خلیج فارس گفته‌اند.

یمن از سال ۱۳۹۴ هدف حمله نظامی عربستان سعودی و برخی کشورهای عربی متحد ریاض در قالب «ائتلاف عربی» است که از حمایت سیاسی، تسلیحاتی و لجستیک آمریکا، انلگیس و فرانسه برخوردار است. 

در نامه سناتورهای آمریکایی آمده است که «بر اساس وقایع موجود سخت است که تایید کنند، عربستان سعودی و امارات عربی متحده گام‌هایی برای به حداقل رساندن تلفات انسانی در یمن برداشته‌اند». 

نامه قانون‌گذاران دو حزب آمریکا در واقع بخشی از تلاش‌های رو به گسترش در کنگره برای مسدود کردن حمایت واشنگتن از دو کشور حاشیه خلیج فارس یعنی امارات و عربستان سعودی است. 

طبق گزارش‌های قبلی سازمان بهداشت جهانی و صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) از زمان حمله عربستان در مارس ۲۰۱۵ تا کنون بیش از ۱۰ هزار نفر از جمله ۲۲۰۰ کودک در یمن کشته شده‌اند اما روزنامه واشنگتن‌پست سوم آگوست ۲۰۱۸ نوشت که آمار کشته‌ها از ۵۰ هزار نفر فراتر رفته است (جزئیات بیشتر).

وال استریت ژورنال در مطلب خود ادامه داد، این گام‌هایی که کنگره آمریکا برای فشار بیشتر بر عربستان سعودی برداشته بعد از ناپدید شدن «جمال خاشقچی» یک خبرنگار منتقد سعودی در ترکیه انجام گرفته است. درحال حاضر بسیاری از قانون‌گذاران آمریکایی خواستار پاسخ‌گویی درباره وضعیت جمال خاشقچی هستند. خاشقچی هفته گذشته بعد از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شده است.

انتهای پیام/ص

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن