ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 89727
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۸:۰۸
  • 424 بازدید
  • ارسال توسط :
محمد علی الحوثی: مردم یمن خواهان صلح و امیدوار به حمایت چین هستند

محمد علی الحوثی: مردم یمن خواهان صلح و امیدوار به حمایت چین هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری المنار، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن با اشاره به اینکه مردم یمن خواهان برقراری صلحی عادلانه هستند، گفت: این در حالی است که هیچ گونه نیت صادقانه‌ای از سوی کشورهای ائتلاف عربی برای صلح و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری المنار، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن با اشاره به اینکه مردم یمن خواهان برقراری صلحی عادلانه هستند، گفت: این در حالی است که هیچ گونه نیت صادقانه‌ای از سوی کشورهای ائتلاف عربی برای صلح و توقف جنگ وجود ندارد.

الحوثی در ادامه تاکید کرد: موفقیت هرگونه مذاکراتی در آینده نیازمند مشارکت کشورهای متخاصم و نه مزدوران آنهاست که تصمیم‌ گیرنده حقیقی هستند.

این موضع‌گیری الحوثی در تماس تلفنی وی با کانگ یونگ، سفیر چین در یمن اتخاذ شد.

در این گفت‌وگوی تلفنی درباره بحران اقتصادی و انسانی که در یمن در پی جنگ و محاصره این کشور از سوی ائتلاف عربی به وجود آمده و راه‌های تقویت تلاش‌ها برای برقراری صلح بحث شده و بر لزوم ادامه رایزنی‌ها برای تبادل نظر درباره مساله یمن تاکید شد.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در این گفت‌وگوی تلفنی به طرح‌های صلح ارائه شده و نیز وجود تضمین‌هایی برای اجرای آن‌ها که با مخالفت،‌ مانع‌تراشی و نقض از سوی کشورهای ائتلاف عربی مواجه شده‌اند، اشاره کرد.

وی در ادامه به شرایط اقتصادی فاجعه‌باری که مردم این کشور در پی جنگ، محاصره و اقدامات ظالمانه و بررسی نشده از جمله انتقال بانک مرکزی از صنعا به عدن برایشان به وجود آمده، پرداخت و گفت: پیامی که به تازگی برای سازمان ملل ارسال شده حاوی راه حلی برای مشکل اقتصادی و مقابله با خطر گرسنگی و نجات اقتصاد یمن است، از دولت چین انتظار می‌رود در این زمینه در کنار مردم یمن باشد و از این راه حل حمایت کند.

این مسؤول جنبش انصارالله یمن در ادامه از چین بابت حمایت‌هایش از یمنی‌ها در پرداخت بدهی‌ها و واریز مبلغی به صندوق ویژه بازسازی این کشور و نیز حمایت‌های آن از صلح جهانی تشکر و ابراز امیدواری کرد که چین حامی مردم یمن باشد.

وی در ادامه گفت: دوستی ما دیرینه و بسیار ارزشمند است. ما می‌خواهیم روابطمان با دولت و مردم چین تقویت شوند. فرصت‌های سرمایه‌گذاری بزرگی در یمن وجود دارند که چین می‌تواند از آن‌ها استفاده کند و این برای هر دو کشور سودبخش خواهد داشت.

کانگ یونگ، سفیر چین نیز تاکید کرد که کشورش تلاش‌های بیشتری برای پیشبرد روند سیاسی جهت حل مساله یمن انجام می‌دهد و راه حل اصلی بحران اقتصادی یمن پیشبرد روند صلح با نظارت فرستاده سازمان ملل است.

او در پایان تاکید کرد: گفت‌وگو و مذاکره بهترین راه برای برقراری صلح و دوری از جنگ است.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن