ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 90034
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
  • 91 بازدید
  • ارسال توسط :
سازمان غیردولتی انگلیس: پرونده خاشقجی نشانگر دورویی عرضه کنندگان سلاح به عربستان است

سازمان غیردولتی انگلیس: پرونده خاشقجی نشانگر دورویی عرضه کنندگان سلاح به عربستان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، اندرو اسمیت سخنگوی کمپین علیه تجارت اسلحه که یک سازمان غیر دولتی بریتانیایی است، در سخنانی تاکید کرد: واکنش سرد و منفعلانه دولت های غربی به حادثه ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، اندرو اسمیت سخنگوی کمپین علیه تجارت اسلحه که یک سازمان غیر دولتی بریتانیایی است، در سخنانی تاکید کرد: واکنش سرد و منفعلانه دولت های غربی به حادثه ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی نشانگر دورویی متحدان ریاض است که تصمیم گرفته اند از نقض حقوق بشر در عربستان سعودی چشم پوشی کرده تا به فروش تسلیحات نظامی به این کشور ادامه دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: شکی وجود ندارد که رژیم سعودی تجربه و سابقه طولانی در نقض حقوق بشر دارد و این حادثه چیزی نیست که بخواهیم از وقوع آن متعجب شویم ولی این حادثه تنها نشانگر دورویی دولت هایی است که دهه ها و دهه ها از رژیم سعودی حمایت کرده اند.

این فعال سیاسی و حقوق بشر گفت: تنها عامل موثر و محرک در روابط بین بریتانیا و عربستان سعودی، قراردادهای چند میلیارد دلاری تسلیحاتی است که ریاض برای ادامه مداخله نظامی در یمن به آن نیاز دارد. این وقایع برای مردم عربستان و همین طور مردم یمن فاجعه بار است. ما می دانیم که ولیعهد سعودی در ماه فوریه در لندن بود و دولت انگلیس برای وی فرش قرمز پهن کرد. او از کاخ باکینگهام و دفتر نخست وزیری انگلیس دیدن کرد و با شاهزاده ویلیام شام صرف کرد. می دانیم که بخش زیادی از این سفر به خاطر قراردادهای تسلیحاتی بوده است.

اسمیت اظهار داشت: بر این باورم که دولت انگلیس بعید است یک موضع سختگیرانه در قبال پرونده خاشقجی اتخاذ کند چرا که به دنبال اجرای قراردادهای تسلیحاتی با رژیم ریاض است. دهه ها است که آنها صادرات تسلیحات نظامی را به مسائل حقوق بشر ترجیح داده اند و سود و منافع شرکت های تسلیحاتی را به مردم یمن و عربستان ترجیح می دهند.

وی گفت: تنها تحول مثبت در این پرونده شاید این باشد که توجه جامعه بین المللی به وضعیت ناگوار و تاسف بار حقوق بشر در عربستان سعودی جلب خواهد شد.

بر اساس آمارهای این سازمان غیردولتی، از مارس 2015 میلادی تاکنون انگلیس مجوز فروش 6.6 میلیارد دلار تسلیحات نظامی به عربستان سعودی را صادر کرده است.

جمال خاشقجی نویسنده 59ساله سعودی روز سه‌شنبه 10 مهر(دوم اکتبر) پس از آنکه برای ثبت ازدواج خود به کنسولگری سعودی در استانبول رفت، ناپدید شد که این موضوع به نگرانی‌ها درباره امنیت وی دامن زد، مقامات سعودی ادعا کرده‌اند که وی از سفارت خارج شده اما نامزد وی این موضوع را رد می‌کند، رسانه‌ها به نقل از برخی مقامات ترکیه اعلام کرده‌اند که این منتقد مشهور سعودی در کنسولگری کشته شده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن