ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 90230
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
  • 95 بازدید
  • ارسال توسط :
خدمت دانشجویان شریف و جوانان یمنی به زوار اربعین/ «جامعه‌الشریف» در عمود ۹۰۲ منتظر زوار است

خدمت دانشجویان شریف و جوانان یمنی به زوار اربعین/ «جامعه‌الشریف» در عمود ۹۰۲ منتظر زوار است

مجید جاودانی، مسئول موکب دانشگاه شریف در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیرامون این موکب گفت: از تاریخ ۲۱ مهر ماه گروه اول خادمین ما به خاک عراق اعزام شدند تا موکب را برپا کنند تخمین حدودی ما این است که حدود سه روز برپا کردن موکب […]

مجید جاودانی، مسئول موکب دانشگاه شریف در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیرامون این موکب گفت: از تاریخ ۲۱ مهر ماه گروه اول خادمین ما به خاک عراق اعزام شدند تا موکب را برپا کنند تخمین حدودی ما این است که حدود سه روز برپا کردن موکب طول می‌کشد و از روز چهارشنبه ۲۵ مهر ماه خدمت رسانی ما به زوار شروع خواهد شد.

وی افزود: موکب جامعه الشریف با همکاری سه گروه برپا شده است که به واسطه این همکاری این موکب از حیث تمامی خدمات تقریبا در حد اعلای خود قرار دارد. گروه‌هایی که با آن‌ها همکاری داریم دو گروه از عراق هستند یکی از آن‌ها احباب الجوادین و دیگری غریب فی سامره می‌باشد. موکب شباب المقاومت نیز که توسط جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه خواجه نصیر اداره می‌شود به همکاری با ما درآمده اند و جمعا ما چهار موکب مجموعه‌ای از خدمات رسانی را در کنار هم به زوار اربعین ارائه می‌دهیم.

جاودانی ادامه داد: برای اولین بار است که موکب‌های ایرانی با عراقی تلفیق شده اند و در این همکاری بحث توزیع حدود چهار وعده غذا در طول روز با مواکب عراقی است که در هر وعده حدود چهار پنج هزار غذا به زوار عرضه می‌کنند تقریبا می‌توان گفت: این کار بسیار دشواری است و سنگین‌ترین بخش کار که از نظر مالی و مادی هزینه زیادی را در بردارد را دوستان عراقی ما برعهده گرفتند.

وی افزود:، اما وعده صبحانه برعهده دانشجویان دانشگاه شریف است همچنین توزیع میان وعده را نیز برای زوار داریم که حدود یک تن میوه از تهران گرفته ایم، توزیع شربت‌های گیاهی و عرقیجات را نیز در مواکب خود داریم انواع شربت‌ها مثل بهار نارنج، بیدمشک و … که حدود ۵۰ گالن از بسیج گرفته ایم و آماده خدمت رسانی و ارائه به زوار خواهیم بود.

این مسئول موکب جامعه الشریف گفت: در موکب برای اسکان ۲۰۰ نفر از آقایان جا فراهم کرده ایم همچنین برای حدود ۵۰ نفر از خانم‌ها محل اسکان در نظر گرفته ایم همچنین یک تیم پزشکی از خانم‌ها برای انجام خدمات پزشکی و درمانی بانوان در نظر گرفته ایم که در میان راه خدمات رسانی به آن‌ها را انجام می‌دهد. برای اولین بار است که کاروان بانوان دانشگاه را به راه انداخته ایم و در مبحث پزشکی بزرگترین حکیم طب سنتی کشور دکتر خیراندیش قرار است تا به عمود ما بیاید و برای رفع مشکل زوار با تجهیزات ساده و گیاهی خود اقدام به ویزیت و درمان آن‌ها کند.

وی در ادامه گفت: همچنین یک چادر خدمات پزشکی مدرن نیز داریم که حدود ۵۰ میلیون تومان دارو برایش تجهیز کرده ایم. همچنین یک غرفه بین الملل نیز با برادران یمنی داریم که وارد کردن این برادران یمنی به خاک عراق خود پروسه بسیار سختی را به همراه داشت حدود ۴۰ یمنی را به خاک عراق وارد کرده ایم که قرار است در پنج ستون غرفه داشته باشند غرفه بین الملل داشته باشند و در کنار غرفه‌های دیگر قرار بگیرند.

جاودانی گفت: خود دانشگاه شریف نیز قرار است که کار فرهنگی داشته باشیم به این صورت که با محوریت استکبارستیزی و وحدت تمثال‌هایی از جهان اسلام و سران جهان اسلام ساخته ایم که پشت همه این‌ها مفهومی وجود دارد و یکسری تمثال‌هایی از سران کشور‌های غربی را ساخته ایم که در مقابل این افراد زانو زدند. این بخش برای افرادی است که در حال گذر هستند و نمی‌توانند بایستند در عین حال می‌خواهیم مفهوم را به آن‌ها منتقل کنیم.

وی افزود: ما در دانشگاه شریف سعی کردیم که با عراقی‌ها ارتباط بگیریم و اولین کسانی که به ما معرفی کردند ابوامیر و ابوسیف از افراد سرشناس عراق بودند تصورمان این بود که پروسه همکاری کردن با عراقی‌ها بسیار سخت است، اما در عین حال با وجود اینکه ما برای اولین بار بود که برای مذاکره با آن‌ها به عراق رفته بودیم به گرمی استقبال کردند و اتفاقا سنگین‌ترین بخش کار را نیز آن‌ها برعهده گرفتند بعد از این ارتباط ما با دوستان مان در عراق به صورت تلگرامی و از طریق فضای مجازی صورت گرفت و تمام تلاش خود را کردیم تا هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم. این موضوع برای دانشجویان ما که پیش قراول ما محسوب می‌شدند بسیار جالب بود که چه طور به این سرعت عراقی‌ها از طرح خدمت رسانی مشترک مان استقبال می‌کردند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن