ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 90271
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
  • 169 بازدید
  • ارسال توسط :
روایت صندوق نجات کودکان از تاثیرات فاجعه بار جنگ یمن بر کودکان

روایت صندوق نجات کودکان از تاثیرات فاجعه بار جنگ یمن بر کودکان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، صندوق نجات کودکان درباره تاثیرات جنگ یمن بر کودکان در این کشور هشدار داد. حدود سه سال و نیم است که عربستان سعودی جنگی ویرانگر را همراه با متحدان خود علیه یمن به راه انداخته است. "تامر کرولوس"، نماینده […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، صندوق نجات کودکان درباره تاثیرات جنگ یمن بر کودکان در این کشور هشدار داد. حدود سه سال و نیم است که عربستان سعودی جنگی ویرانگر را همراه با متحدان خود علیه یمن به راه انداخته است.

"تامر کرولوس"، نماینده امور یمن در صندوق نجات کودکان در مصاحبه‌ای با روزنامه "تاگس سایتونگ" آلمان تصریح کرد که بر اساس ارزیابی ها حدود 400 هزار کودک در یمن دچار سوء تغذیه جدی هستند. آن ها نیاز به درمان دارویی و پزشک دارند. وقتی بدن آن ها ضعیف می شود بخصوص برای ابتلا به بیماری های عفونی مستعد می شوند.

بر اساس اطلاعات صندوق نجات کودکان امروزه حدود 17 میلیون نفر در یمن وابسته به کالاهای کمکی هستند. به گفته کرولوس البته این آمارها افزایش پیدا می کند. به زودی بسیاری از افرادی که خود می توانند مواد غذایی مورد نیازشان را تهیه کنند دیگر نمی توانند این کار را انجام دهند. هزینه ها به شدت افزایش پیدا کرده چرا که تامین منابع از طریق درگیری ها در بندر الحدیده در معرض خطر قرا گرفته است.

کرولوس همچنین تصریح کرد که بر اساس ارزیابی ها حدود 3 میلیون نفر دیگر در این کشور در معرض خطر گرسنگی قرار خواهند گرفت اگر بندر الحدیده برای تامین منابع مورد نیاز مورد استفاده قرار نگیرد. این مسئله می تواند در نهایت به یک فاجعه قحطی و گرسنگی در این کشور منجر شود.

بندر الحدیده برای شرایط انسانی در یمن از اهمیت بالایی برخوردار است. به گفته نماینده امور یمن در صندوق نجات کودکان بیش از 80 درصد  مواد غذایی از طریق این بندر به این کشور وارد می شود.

به گفته وی همچنین درگیری ها در این بندر منجر به افزایش شدید قیمت های کالاهای اساسی در این کشور شده است که حدود 10 میلیون یمنی دیگر می توانند از این مسئله تحت تاثیر قرار گیرند.

وی همچنین تاکید کرد که در کنار سوء تغذیه بسیاری از کودکان در یمن سال هاست که هیچ مدرسه ای را از داخل ندیده‌اند. بیش از 1200 مدرسه در این جنگ نابود شده آسیب دیده‌اند و یا مورد استفاده های نظامی و یا به عنوان سرپناه برای آوارگان مورد استفاده قرار گرفته اند. بسیاری از معلمان دیگر حقوقی دریافت نمی کنند. ما حدود 2 میلیون کودک در یمن داریم که اغلب به دلیل عدم پرداخت های حقوق معلمان به مدرسه نمی روند. در برخی مناطق والدین کودکان پول جمع می کنند تا بتوانند حداقل انتقال معلمان به مدارس را تامین مالی کنند.

در کتار تاثیرات غیر مستقیم این جنگ، کودکان همچنین به صورت مستقیم هم قربانی این جنگ می شوند و اندام های کوچک و ظریف آن ها آسیب می بیند.

کرولوس همچنین به تاثیرات روانی این جنگ بر کودکان اشاره کرده و گفت: بسیاری از کودکان در این کشور به حمایت های روانی نیاز دارند. این تنش ها می تواند تاثیرات دراز مدتی بر تمام نسل کودکانی داشته باشد  که کودکی خود را از دست داده و حدود سه سال و نیم هیچ چیز غیر از جنگ را تجربه نکرده‌اند.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که چه چیزی در کار شما در تقریبا دو سال اخیر به عنوان یک مسئول در صندوق نجات کودکان از همه سخت تر بوده است گفت: دیدن کودکانی که به دلیل سوء تغذیه به کلینیک ها می آیند و دانستن این مسئله که دیگر دیر شده و نمی توان برای آن ها کاری کرد. این یک فاجعه ساخت دست بشر است که می تواند توسط خود انسان متوقف شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن