ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 91704
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
  • 94 بازدید
  • ارسال توسط :
روایت دردناک "دویچه وله" آلمان از درد و رنج بی پایان مردم مظلوم یمن

روایت دردناک "دویچه وله" آلمان از درد و رنج بی پایان مردم مظلوم یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "دویچه وله" آلمان در مطلبی به بررسی درد و رنج بی پایان خانواده های یمنی در سایه جنگ طولانی مدت رژیم سعودی علیه این کشور پرداخته و نوشت: در یمن جنگ، گرسنگی و فقر حاکم است. میلیون ها نفر فورا […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "دویچه وله" آلمان در مطلبی به بررسی درد و رنج بی پایان خانواده های یمنی در سایه جنگ طولانی مدت رژیم سعودی علیه این کشور پرداخته و نوشت: در یمن جنگ، گرسنگی و فقر حاکم است. میلیون ها نفر فورا به کمک های پزشکی و غذا نیاز دارند. بخصوص مادران جوان و کودکان آن ها در سایه این جنگ آسیب می بینند.

نویسنده در ادامه به وضعیت وخیم یک خانواده یمنی اشاره کرده و نوشت: "فردوس حمران"، در دو ماه گذشته بیش از یک وعده غذا در هر روز نتوانسته به 2 فرزند خود بدهد. وی برای گذران زندگی خود به هدایا و کمک‌های دوستان خود نیازمند است. پسر نه ساله و دختر هفت ساله او اغلب تنها نان و ماست می خورند. آن ها مرتبا وزن خود را از دست می دهند. حمران می گوید: من نگرانم که فرزندان من کودکان بعدی باشند که به عنوان کودکان دچار سوء تغذیه آن ها را در تلویزیون نشان دهند.

"سافیا عبدو" هم مادر پنج فرزند است که روزهایی که فرزندانش را به مدرسه می فرستاد حالا برای او تنها یک خاطره شده است. شوهرش از کارکنان وزارت برق بود. وی از جمله 500 هزار کارمند این اداره بود که مدت 2 سال است دستمزدهای آن ها پرداخت نشده. شوهر عبدو همچنین یکی از قربانیان بیماری وبا در یمن است. از این رو دو تن از فرزندان این خانواده از نان آوران اصلی هستند. پسر 15 ساله این خانواده کمتر از 1500 ریال یمن در روز دستمزد دارد و در ازای آن هشت ساعت در اطراف صنعا کارگری می کند.

برادر کوچک او هم که 13 سال سن دارد تمام روز در خیابان و سطل های زباله قوطی های پلاستیکی جمع کرده و به کارخانه های بازیافت در شهر می فروشد و به ازای این کار سخت حدود 130 یورو در ماه دریافت می کند. برای مادر این خانواده ترک مدرسه فرزندانش تصمیمی بسیار دشوار بود اما او می دانست که انتخاب دیگری ندارد. وی همچنین اظهار داشت که 3 فرزند دیگر هم دارد که به غذا نیاز دارند.

دویچه وله در ادامه نوشت: روایت زندگی این دو خانواده تنها موارد در یمن نیست. این شرایط به وضعیتی معمول و روزمره در کشوری تبدیل شده که بر اساس اطلاعات سازمان ملل تحت سخت ترین فاجعه انسانی رنج می برد. حدود 22 میلیون یمنی که 75 درصد مردم این کشور را تشکیل می دهند به غذا، آب و امکانات پزشکی فوری نیاز دارند. تقریبا 2 میلیون کودک در یمن دچار سوء تغذیه هستند.

در یمن، عربستان سعودی، امارات و متحدان آن ها حدود 4 سال است که جنگی را به راه انداخته اند. این درگیری های مسلحانه یکی از فقیرترین کشورهای جهان را در یک بحران انسانی بسیار بزرگتر گرفتار کرده است. فشار بر کشورهای غربی برای جلوگیری از فروپاشی این کشور افزایش می یابد.

این رسانه آلمانی در ادامه نوشت: اقتصاد این کشور بخصوص در سایه این جنگ آسیب دیده است. بر اساس اطلاعات بانک جهانی حدود 40 درصد خانوارهای یمنی منبع اصلی درآمد خود را در 4 سال گذشته از دست داده اند. میزان فقر در این کشور به 80 درصد افزایش یافته است. در ماه سپتامبر هم شرایط اقتصادی در این کشور وقتی که ارز ریال این کشور در عرض 2 هفته تقریبا دو سوم ارزش خود را از دست داد بدتر شد.

"مصطفی نصر"، از سازمان غیر دولتی (SEMC) یمن گزارش می دهد که وضعیت اقتصادی در این کشور از زمان آغاز جنگ مرتبا بدتر شده است. کاهش بی سابقه ارزش ریال در ماه سپتامبر تا کنون قدرتمندترین ضربه به اقتصاد این کشور بوده است. با وجود اینکه بیش از 5 میلیارد دلار در سه سال گذشته برای کمک های بشر دوستانه در این کشور هزینه شده است اما برای اولین بار گزارش های مستندی درباره تغذیه یمنی ها با برگ درختان برای رفع گرسنگی خود گزارش شده است.

کاهش ارز یمن به افزایش شدید قیمت کالاها در این کشور منجر شده است. داده های سازمان SEMC از شش شهر یمن از جمله تعز، صنعا و عدن نشان می دهد که غذاهای اصلی مانند آرد، شکر، برنج، روغن و شیر در این کشور نسبت به ماه ژوئن 30 درصد گران تر شده است. در مقایسه با سپتامبر 2015 هم قیمت این اقلام اساسی 92 درصد گران تر شده است. در نتیجه بسیاری از مغازه داران از آنجایی که به دلیل بالا رفتن بی سابقه قیمت دلار نمی توانند کالاهای خود را خرید و فروش کنند مغازه های خود را بسته‌اند.

دویچه وله در ادامه نوشت: باوجود شرایط انسانی بد در یمن اما جنگ و درگیری ها در این کشور ادامه داشته و شمار قربانیان همچنان افزایش می یابد. در ماه آگوست در یک حمله هوایی ائتلاف جنگی به رهبری عربستان سعودی 40 کودک در بازاری در صعده کشته شدند. در مجموع تا به حال حدود 10 هزار غیر نظامی جان خود را در این درگیری ها از دست داده اند. سازمان های مستقل شمار قربانیان را بیش از این اعلام می کنند. درخواست های زیادی به کشورهای انگلیس و آمریکا ارائه شده مبنی بر اینکه صادرات سلاح به عربستان سعودی را متوقف کنند چرا که همواره نشانه هایی مبنی بر این وجود دارد که این سلاح ها از غرب علیه غیر نظامیان در یمن به کار برده می شود.

در بخش پایانی این گزارش آمده است: یمن یک کشور جدا شده است که باوجود تلاش های سازمان ملل در حال حاضر پایان درگیری ها و رنج غیرنظامیان در این کشور پیش بینی نمی شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن