ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 92060
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
  • 96 بازدید
  • ارسال توسط :
عربستان و امارات در پی شکست سنگین عملیات در غرب یمن را متوقف کردند

عربستان و امارات در پی شکست سنگین عملیات در غرب یمن را متوقف کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری رویترز، به نقل از سه منبع در ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در تجاور یه یمن گزارش داد که این ائتلاف دستور توقف عملیات نظامی خود در استان«الحدیده» صادر کرد و همچنین دستور داده است که […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری رویترز، به نقل از سه منبع در ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در تجاور یه یمن گزارش داد که این ائتلاف دستور توقف عملیات نظامی خود در استان«الحدیده» صادر کرد و همچنین دستور داده است که نیروهای زمینی عملیات را متوقف کنند.

این در حالی است که «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش«انصار الله» به تلویزیون المیادین گفت که عربستان سعودی همچنان به بمباران گسترده خود علیه شهر«الحدیده» ادامه می دهد.

وی افزود: ائتلاف عربستان نتوانست به پیشروی در الحدیده دست یابد و به لحاظ نظامی و سیاسی شکست مفتضحانه ای خورد.

القحوم در ادامه گفت: این خود آمریکاست که بر ادامه تجاور به یمن اصرار می کند.

این مسئول یمنی تأکید کرد که اگر تجاور به یمن نبود درهای سیاسی برای توافق میان نیروهای سیاسی برای پر کردن خلأ باز بود.

یک منبع نظامی نیز گفت که طی بازپس گیری چندین مرکز نظامی در منطقه «مجازه» در استان «عسیر» عربستان سعودی شمار زیادی از نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی کشته یا زخمی شدند.

خبرگزاری فرانسه نیز روز گذشته-چهارشنبه- به نقل از برخی فرماندهان میدانی اعلام کرد که دولت«عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن تصمیم به تعلیق عملیات نظامی در استان الحدیده در غرب کشور گرفتند.

این فرماندهان نظامی به خبرگزاری فرانسه گفتند که به آنها دستور داده شده است که حمله به شهر الحدیده را متوقف کنند.

یک منبع نظامی یمنی نیز به المیادین گفت که ارتش و کمیته های مردمی چندین موضع نظامی نیروهای ائتلاف عربستان را در جبهه«ناطع» در استان «البیضا» را به تصرف خود در آوردند.

منطقه«کیلو16» در جنوب الحدیده در غرب یمن نیز شاهد سلسله بمباران هایی توسط عربستان سعودی بود.

در همین حال امارات متحده عربی تأکید کرد که از برگزاری مذاکرات صلح یمن در سوئد در نزدیک ترین زمان ممکن به رغم عملیات نظامی کنونی در شهر حدیده حمایت می کند.

شهر الحدیده مهمترین شهر یمن در غرب این کشور و در سواحل دریای سرخ است که از سال 2014 در کنترل انصار الله است و شاهرگ اصلی تأمین نیازمندی های مردم یمن در سایه محاصره زمینی، هوایی و دریایی یمن توسط عریستان و متحدانش به شمار می رود که ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی ماه هاست که تلاش می کند آن را به اشغال خود در بیاورد اما تا کنون در این امر شکست خورده است.

«یاسر الحوری»  دبیر کل شورای عالی سیاسی در یمن نیز در واکنش به حمایت امارات از مذاکرات صلح یمن در سوئد گفت که امارات متحده عربی یک کشور اشغالگر است و تلاش می کند که بر شکست نظامی خود در ساحل یمن و الحدیده سرپوش بگذارد.

الحوری تأکید کرد که عملیات نظامی علیه بندر و شهر الحدیده و گسیل نیروهای نظامی شان همچنان ادامه دارد و همانظور که مدعی هستند چرا عملیات نظامی را متوقف نمی کنند؟

وی تصریح  کرد که تلاش هایی برای پاشیدن خاکستر در صورت جامعه بین المللی و خنثی کردن هر گونه موضع بین المللی درباره فاجعه انسانی در یمن وجود دارد.

 

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن