ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 92145
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
  • 95 بازدید
  • ارسال توسط :
وصیت‌نامه‌های شهدای مدافع حرم باید تدریس شود

وصیت‌نامه‌های شهدای مدافع حرم باید تدریس شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام مجتبی نظری در مراسم اولین سالگرد شهادت خیرالله صمدی، سومین شهید زنجانی مدافع حرم که به میزبانی حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، اظهار کرد: برای رفتن به سوی خداوند دو نوع سلوک وجود دارد که شامل سلوک عبادی و بلایی است. وی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام مجتبی نظری در مراسم اولین سالگرد شهادت خیرالله صمدی، سومین شهید زنجانی مدافع حرم که به میزبانی حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، اظهار کرد: برای رفتن به سوی خداوند دو نوع سلوک وجود دارد که شامل سلوک عبادی و بلایی است.

وی افزود: سلوک عبادی از ناحیه عبادت بنده به درگاه الهی ناشی می‌شود که نتیجه آن این است که اعضا و جوارح بنده و سرباز و مطیع خداوند متعال می‌شود و کسی که این سلوک را داشته باشد به شیوه درست زندگی آگاه است.

نظری تصریح کرد: امروز پس از گذشت ۴۰ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، متاسفانه برخی از مراسم و مجالس مناسبتی به سمت آسیب‌زا بودن می‌رود، به طوری که مجالس مربوط به شهدا به سمت مجلس ترحیم برای یک شخص عادی می‌رود.

او یادآور شد: برخی از بندگان که از حد سلوک عبادی نیز عبور کرده‌اند، اگر در خود ظرفیت رفتن به سلوک بلایی بیابند به سمت این سلوک نیز می‌روند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: در قانون طبیعت، صیاد همواره به دنبال صید می‌رود اما اگر بشنوید صید به سراغ صیاد رفته جای تعجب دارد؛ شهید صمدی عمر خود را برای خدمت به سپاه پاسداران صرف کرده‌ و بازنشسته شده بود که عازم سوریه شد.

او تصریح کرد: در سلوک عبادی بنده بلا را درک کرده و صبوری می‌کند اما در سلوک بلایی اگر بنده به بلایی دچار شود بلاجو می‌گویند، که اوج سلوک بلایی برای قتیل العبرات است.

نظری گفت: اوج سلوک بلایی در قتل‌گاه سیدالشهدا (ع) جلوه‌گر شده که خداوند متعال در جهان خلقت تنها اوج در سلوک بلایی را در شهادت امام حسین (ع) قرار داده است.

وی یادآور شد: مرگ یکی از ابعاد زندگی آدمی بوده و شهادت زیباترین مرگ در بازار دنیاست که تنها شامل بندگان خاص الهی می‌شود. در بازار دنیا آدمی همواره به دنبال انتخاب زیباترین مرگ برای خود بوده است و هیچ مرگی چون شهادت، زیبا و دارای مقام نزد خداوند نیست. در عملیات والفجر ۸ به رزمندگان غواص قبل از ورود به آب گفته می‌شود که هیچ امیدی به بازگشت‌شان نیست اما رزمندگان بدون معطلی وارد آب می‌شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: مگر شهدای دوران دفاع‌مقدس و شهدای مدافع حرم نمی‌دانستند که رهسپار چه دیار و چه میدانی می‌شوند، تنها شهدا می‌توانند چنین مسیری را انتخاب کنند، زیرا تربیت‌یافته مکتب امام حسین (ع) بودند که توانستند وارد سلوک بلایی شوند.

 

نظری گفت: برکت شهدای مدافع حرم را زائران حاضر در راهپیمایی عظیم و شکوهمند اربعین مشاهده کردند که امسال چگونه این شهدا امنیت و وحدت را به شیعیان و محبان اهل‌بیت (ع) هدیه داده بودند.

او تصریح کرد: دشمن به خوبی فهمیده است که اربعین از نقش راهپیمایی خارج و تبدیل به یک عملیات علیه دشمنان اسلام شده است، در نتیجه توطئه و نقشه‌هایی را برای جلوگیری از این حرکت طرح‌ریزی کرده بودند که با شکست مواجه شدند.

نظری خاطرنشان کرد: قتل خاشقچی یک بی‌آبرویی بزرگ برای بن سلمان و ترامپ بود که باید پاسخ‌گو باشند.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن