ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 92250
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
  • 91 بازدید
  • ارسال توسط :

مین‌گذاری بندر «الحدیده» یمن تکذیب شد

العالم _ یمن وزارت حمل‌ و نقل و سازمان بنادر دریای سرخ یمن، اخبار منتشر شده در رسانه‌های وابسته به ائتلاف سعودی درباره بندر «الحدیده» را تکذیب کرد. رسانه‌های وابسته به ائتلاف سعودی مدعی شده‌اند که بندر الحدیده که شریان اصلی زندگی بیش از 25 میلیون یمنی محسوب می‌شود، مین‌گذاری شده است. این رسانه‌ها به […]

العالم _ یمن

وزارت حمل‌ و نقل و سازمان بنادر دریای سرخ یمن، اخبار منتشر شده در رسانه‌های وابسته به ائتلاف سعودی درباره بندر «الحدیده» را تکذیب کرد.

رسانه‌های وابسته به ائتلاف سعودی مدعی شده‌اند که بندر الحدیده که شریان اصلی زندگی بیش از 25 میلیون یمنی محسوب می‌شود، مین‌گذاری شده است.

این رسانه‌ها به نقل از سه کارمند این بندر مدعی شدند که انصارالله، از عصر روز سه شنبه در نزدیکی ورودی‌های بندر الحدیده، مین‌گذاری کرده‌ است.

به نوشته پایگاه خبری «المسیرة»، وزارت حمل و نقل و سازمان بنادر دریای سرخ یمن، طی بیانیه‌ای مشترک به اقدام ائتلاف متجاوز به یمن مبنی بر خبرسازی طی بیش از سه سال گذشته از طریق رسانه‌های مختلف، اشاره کردند و ادعاهای ائتلاف سعودی مبنی بر هدف قرار گرفتن بندر الحدیده با موشک بالستیک را مورد تمسخر قرار دادند.

در این بیانیه آمده است: ائتلاف سعودی پس از شکستی که در نبرد الحدیده متحمل شد و در راستای تلاشش برای پوشش دادن به جنایت چند روز پیش آن مبنی بر هدف قرار دادن ورودی بندر الحدیده که با وجود هشدار دبیرکل سازمان ملل، صورت گرفت، دست به چنین خبرسازی‌هایی می‌زند.

در این بیانیه تاکید شد: بندر الحدیده یک بندر غیرنظامی است و تنها بر اساس قوانین دریانوردی و بنادر یمنی، از آن برای ارائه خدمات غیرنظامی و انسانی استفاده می‌شود و از سوی یک نهاد مدنی به نام سازمان بنادر دریای سرخ از سال 2013 تاکنون اداره می‌شود. تاکنون ادعاهای ائتلاف سعودی درباره این بندر از سوی نمایندگان سازمان ملل که از این بندر بازدید کرده‌اند، بارها تکذیب شده و آنها طی اظهاراتشان تاکید کرده‌اند که این بندر غیر نظامی است و بیش از 3 هزار کارمند و هزاران تاجر و نماینده آنها از طریق این بندر فعالیت دارند.

در ادامه این بیانیه، جنایات برنامه‌ریزی شده ائتلاف سعودی علیه این بندر از سال 2015 برای تخریب زیرساخت‌ها و تجهیزات کانتینری آن و محاصره تحمیلی این بندر محکوم و درباره بهانه‌تراشی متجاوزان برای هدف قرار دادن این بندر هشدار داده شد.

وزارت حمل و نقل یمن همچنین از شورای امنیت و سازمان ملل خواست تا تجاوز ائتلاف سعودی و محاصره تحمیلی بنادر و فرودگاه‌های بین‌الملل را که مخالف حقوق بشر است، متوقف کند.

ائتلاف سعودی-اماراتی که از 23 خرداد پیش، بدون توجه به کلیه هشدارهای جوامع و سازمان‌های بین‌المللی و حقوق‌ بشری؛ حمله‌ای همه‌جانبه برای اشغال استان الحدیدة آغاز کردند که تاکنون با مقاومت مردمی یمن شکست خورده است. تلاش این ائتلاف برای سیطره بر بندر الحدیده، مهمترین کانال کمک‌رسانی به مردم یمن طی یک هفته گذشته بسیار بیشتر شده و تمام گزارش‌ها حاکی از تشدید حملات علیه این استان است. 

فارس

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن