ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 92362
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
  • 82 بازدید
  • ارسال توسط :
کردستان|حمایت آمریکا از عربستان و تایید کشتار مردم یمن نشانگر افول آنهاست

کردستان|حمایت آمریکا از عربستان و تایید کشتار مردم یمن نشانگر افول آنهاست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از سنندج، محسن پاک‌آیین پیش‌از ظهر امروز در چهارمین نشست تخصصی «حقوق بشر آمریکایی از منظر رهبر معظم انقلاب» که با حضور مسئولان کشوری و استانی در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اهداف دفتر حفظ و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از سنندج، محسن پاک‌آیین پیش‌از ظهر امروز در چهارمین نشست تخصصی «حقوق بشر آمریکایی از منظر رهبر معظم انقلاب» که با حضور مسئولان کشوری و استانی در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اهداف دفتر حفظ و نشر مقام معظم رهبری، ترویج گفتمان‌های حضرت آقا در سطح جهان و کشور بوده که یکی از این گفتمان‌ها حقوق بشر آمریکایی است که در ماه‌های گذشته در مشهد، قم و شیراز برگزار شده و امروز نیز این گفتمان در استان شهیدپرور کردستان در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه «بحث افول آمریکا» یکی از گفتمان های اصلی رهبری است، گفت: افول به‌معنی بدترشدن وضعیت یک کشور با شاخص‌های موجود نسبت به گذشته است و در واقع آمریکا که همیشه به عنوان قدرت برتر دنیا شناخته می‌شد، امروز در این مسیر قرار گرفته است.

معاون امور بین‌الملل دفتر حفظ و نشر مقام معظم رهبری با بیان اینکه وضعیت کنونی آمریکا را باید در دو مولفه «قدرت و مقبولیت» مورد بررسی قرار داد، تصریح کرد: آمریکا زمانی ابرقدرت بود که در کنار متحدان اروپایی خود قرار داشت اما امروز این ارتباط وجود ندارد.

وی با بیان اینکه رابطه آمریکا با قدرت‌های برتر جهان همچون روسیه به‌هم خورده است، ادامه داد: خروج آمریکا از نهادهای بین‌المللی همچون سازمان حقوق بشر و سازمان محیط زیست سبب شده که امروز اروپایی‌ها در مقابل آمریکا بایستند و این وضعیت، قدرت‌های آمریکا را با چالش مواجه کرده است.

آمریکا از لحاظ اقتصادی با چالش‌های بسیاری مواجه است

پاک‌آیین «قدرت اقتصادی آمریکا در تعامل با اقتصاد آزاد جهان، حضور در سازمان تجارت جهانی و نقاط مختلف دنیا و توجه به اقتصاد آزاد» را از دیگر مولفه‌های قدرت آمریکا بیان کرد و افزود: این وضعیت کنونی آمریکا را از لحاظ اقتصادی با چالش‌های بسیاری مواجه کرده است.

وی اظهار کرد: امروز به برکت حضور ایران، محور مقاومت و تعامل و همراهی روسیه با ایران، حمایت ایران از مردم مظلوم یمن و افغانستان و قدرت‌نمایی ایران در عراق که منجر به سقوط داعش شد، امروز آمریکا در خاورمیانه غایب و تنهاست.

معاون امور بین‌الملل دفتر حفظ و نشر مقام معظم رهبری گفت: آمریکا امروز در خاورمیانه تنها با حمایت از تروریست و داعش توانسته خود را نشان بدهد اما در حوزه نظامی و سیاسی قدرت تأثیرگذاری ندارد و این یکی دیگر از دلایل مهم افول این کشور است.

وی با بیان اینکه مقبولیت به‌معنی همراه کردن کشورهای دیگر جهان برای رسیدن به اهداف است، خاطرنشان کرد: امروز مقبولیت آمریکا به دلیل جنایات حقوق بشری در اکثر نقاط جهان، دچار فرسایش و حمایت افکار عمومی از آمریکا سلب شده است.

پاک‌آیین با اشاره به جنایت‌های آمریکایی‌ها در زندان‌ها خاطرنشان کرد: حمایت آمریکا از عربستان و تایید کشتار مردم یمن نشانگر افول آنهاست و امیدوارم تمام نخبگان، روشنفکران دلسوز، علما، طلاب، روحانیون و صاحبان قلم برای افشای حقوق بشری آمریکا و جنایت‌های غیرانسانی در جهان تلاش کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن