ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 93557
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۹:۱۴
  • 88 بازدید
  • ارسال توسط :
زخمی‌های انصارالله یمن به مسقط منتقل می‌شوند

زخمی‌های انصارالله یمن به مسقط منتقل می‌شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا به نقل از ‌ایسنا، به نوشته روزنامه‌ فرامنطقه‌ای الحیاة، سخنگوی وزارت امور خارجه سوئد اظهار کرد: پس از انتشار اخباری از آغاز مذاکرات در تاریخ ششم دسامبر جاری من نمی‌توانم تایید کنم که آیا این مذاکرات برگزار خواهد شد یا نه و یا این […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا به نقل از ‌ایسنا، به نوشته روزنامه‌ فرامنطقه‌ای الحیاة، سخنگوی وزارت امور خارجه سوئد اظهار کرد: پس از انتشار اخباری از آغاز مذاکرات در تاریخ ششم دسامبر جاری من نمی‌توانم تایید کنم که آیا این مذاکرات برگزار خواهد شد یا نه و یا این که در چه تاریخی انجام خواهد شد و تنها می‌توانم این را بگویم که ما برای برگزاری این مذاکرات آماده هستیم.

محمد عبدالسلام، رئیس هیئت انصارالله در مذاکرات پیش‌تر نسبت به توانایی فرستاده ویژه‌ سازمان ملل به یمن برای برگزاری این مذاکرات ابراز تردید کرده بود.

همچنین دولت مستعفی یمن اعلام کرد که هیات این دولت پیش از ورود هیات انصارالله هرگز به سوئد نخواهد رفت.

ترکی مالکی، سخنگوی نیروهای ائتلاف عربی ضد یمن نیز اعلام کرد: رهبری نیروهای مشترک ائتلاف عربی از سوی مارتین گریفیث، فرستاده ویژه‌ دبیرکل سازمان ملل به یمن درخواستی برای سهولت بخشیدن به روند انتقال ۵۰ تن از زخمی‌های نیروهای انصارالله به مسقط دریافت کرده است.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) گزارش داد ائتلاف عربی در چارچوب “اعتمادسازی” میان گروه‌های یمنی برای آماده کردن شرایط جهت آغاز مذاکرات در سوئد به رهبری گریفیث با این درخواست موافقت کرد.

مالکی در ادامه‌ گفت‌: یک هواپیمای تجاری سازمان ملل امروز (دوشنبه) وارد فردگاه شهر صنعا شده و ۵۰ نظامی زخمی انصارالله را به همراه سه پزشک یمنی و یک پزشک سازمان ملل به مسقط منتقل خواهد کرد.

این مسئول ائتلاف عربی بر تلاش‌های رهبری نیروهای مشترک ائتلاف برای “ایجاد تمامی تسهیلات و حمایت از اقدامات گریفیث جهت دستیابی به راه حلی سیاسی و کمک به وضعیت انسانی در یمن مطابق با اصول انسانی و قوانین بین‌المللی” تاکید کرد.

وزیر اطلاع‌رسانی در دولت مستعفی یمن اظهار کرد، دولت متبوعش و ائتلاف عربی با درخواست سازمان ملل برای انتقال ۵۰ زخمی به مسقط موافقت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: هواپیمای سازمان ملل برای خارج کردن این ۵۰ تن وارد فرودگاه صنعا می‌شود.

به موازات آن، خالد جارالله معاون وزیر خارجه کویت تصریح کرد، کشورش و سوئد در ارتباط دائمی برای انجام مذاکرات بین طرف‌های یمنی طی ماه جاری میلادی هستند.

خالد جارالله به خبرگزاری کویت گفت، وزیر خارجه سوئد با همتای کویتی دیدار داشته و این قبل از شروع مذاکرات در تلاش برای روشن کردن ماهیت مذاکرات آینده است.

در این راستا یک رهبر انصارالله به المیادین گفت، مارتین گریفیث امروز وارد صنعا می‌شود تا به همراه هیئت مذاکره کننده با هواپیمای کویتی فردا (سه‌شنبه) راهی سوئد شود.

این رهبر انصارالله افزود: ما امروز منتظر رسیدن هواپیمای اتیوپی به فرودگاه صنعا هستیم تا زخمی‌ها را با خود منتقل کند.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن