ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 96903
  • ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
  • 558 بازدید
  • ارسال توسط :
تربیت یکی از مهمترین اصول شجره طیبه صالحین است

تربیت یکی از مهمترین اصول شجره طیبه صالحین است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان ؛ روز گذشته جشنوار برترین های شجره طیبه صالحین ناحیه حضرت امیر المومنین (ع) کرمان دیروز در مسجدالهادی برگزار شد. در این مراسم سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زینب (س) […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان ؛ روز گذشته جشنوار برترین های شجره طیبه صالحین ناحیه حضرت امیر المومنین (ع) کرمان دیروز در مسجدالهادی برگزار شد.

در این مراسم سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زینب (س) اظهار داشت : از عمر نظام شجره طیبه صالحین قریب ده سال می گذرد که رسالت این شجره معرفت ، تربیت ، بصیرت و مهارت است .

وی افزود :  اگر این چهار شاخه را در قالب یک مربع بدانیم و نقطه ثقل آن را یک بسیجی قرار دهیم که این چهار  محور را بتواند در خودش ایجاد کند قطعاً آن جوان مومن و متدین ، انقلابی و کارآمدی که مقام معظم رهبری فرمودند باید  ۸ میلیون بسیجی اینچنین  سپاه  پرورش دهد ؛ محقق خواهد شد.

سردار ابوحمزه تصریح کرد : نقش و مسئولیت  شما برادران و خواهران که به عنوان رده های برتر صالحین در ناحیه حضرت امیرالمومنین (ع) انتخاب شده اید بسیار سنگین است .

فرمانده سپاه ثارالله گفت : طبیعی است هر کاری که انسان انجام می دهد یک سری نقاط قوت و ضعف دارد در جمع بندی   شجریه طیبه صالحین می توان گفت نقاط  قوت بسیاری داشته و در عین حال  ضعفهایی هم دارد .

وی اظهار داشت : یکی از نکات اساسی و مهمی که در میزان شجره طیبه صالحین باید به آن پرداخته شود  بحث تربیت است .

ابوحمزه افزود : بحث تربیت و معنویت یک نکته مهم و اساسی است ، ریشه صالحین ، تربیت و معنویت است اگر درست رشد کند بصیرت ، مهار و معرفت به بار می نشیند و اگر درست رشد نکند مابقی موضوعات دچار مشکل می شود. موضوعی که ما نتوانستیم به آن دستیابیم بر گرفته از همین نکته است.

فرمانده سپاه ثارالله  با اشاره به این موضوع که در بحث علم و آگاهی ، معرفت و شناخت کارهای زیادی در خلال این ده سال انجام شده است عنوان کرد : وقتی در کلاس و یا جلسه ای حضور پیدا می کنیم مجموعه یافته های ذهنی را استاد برای ما افزایش می دهد ، کاری که در این ده سال انجام شده علم بسیجی ها و پاسدارها افزایش یافته است و هر کس به تناسب ظرفیت و گیرایی  خودش رشد کرد است .

وی تصریح کرد : تربیت ، گفتاری نیست وبلکه  رفتاری است ، تربیت  در ابلاغ و بخشنامه و جلسه نیست  . فرد با هر سن و مدرکی یافت های ذهنی و فکری خودش را باید پیاده کند.

ابوحمزه افزود : در پیاده سازی باید اخلاص داشت و هر میزان که یافته های ذهنی را پیاده می کنیم باید عمل کنیم  و به همان اندازه بالا می رویم  و رشد خواهیم کرد

فرمانده سپاه ثارالله گفت : یکی از مشکلات اساسی جامعه ما این است که در طول این ۴۰ سال در علم افراد خیلی کار شده است و همه هم کار کردند ،حوزه های علمیه ، دانشگاه ها ، سپاه ، بسیج و …. خیلی کار شده است پس چرا در کشور مشکل داریم ؟ چرا مشکل فقر داریم  ؟

وی تصریح کرد : مشکل اساسی ما در بحث تربیت است و بیت الغزل صالحین تربیت  می باشد و  اثری که رفتار دارد این است که دیگران نگاه می کنند و درس می گیرند و مطلب برایشان جا افتاده می شود.

ابوحمزه  افزود : وقتی نفس شکسته می شود در اختیار انسان قرار می گیرد و این خاصیت تربیت است و زمانی که قلب  پاک شد کلام اثر می گذارد .

فرمانده سپاه ثارالله گفت  : آنچه در دنیا و قیامت دست آدم را می گیرد عمل و اخلاص عمل است  و آنچه را که در صالحین فرا گرفته اید تصمیم بگیرید عمل کنید آنهم عمل با اخلاص

وی با اشاره به خاطراتی از شهید حججی تصریح کرد :  شهید حججی توانایی خودش را بالفعل و اجرایی کرد و بسیجی های دیگر بالقوه هستند  حججی مردانه تصمیم گرفت و  کار به جایی رسید که مقام معظم رهبری در خصوص شهید حججی  گفت شهید حججی حجت را تمام کرد .

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطر نشان کرد : آنچه که در جامعه ما بیش از هر زمان به آن نیاز داریم تربیت است هر کجا که دچار مشکل می شویم به تربیت بر می گردد و همه کسانی که اوج گرفتند ریشه اش در تربیت و کار برای رضای خدا انجام دادن است.

انتهای پیام

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن