ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 97717
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۷:۵۲
  • 83 بازدید
  • ارسال توسط :

گزارش نهادهای حقوق بشری از جنایات امارات/ جنایت های جنگی در یمن، شکنجه مخالفان و وضعیت اسفبار کارگران خارجی

العالم ـ آسیا دولت امارات از سال 2011 تاکنون شدیدترین سرکوب‌ها را علیه مخالفان و منتقدین در این کشور اعمال کرده است. حاکمان ابوظبی هیچ صبر و تحملی در مقابل نظرات مخالف خود نداشته و با کوچک‌ ترین اعتراض آنان را سرکوب و به زندان می اندازند. همچنین حاکمان این کشور به عنوان هم پیمان […]

العالم ـ آسیا

دولت امارات از سال 2011 تاکنون شدیدترین سرکوب‌ها را علیه مخالفان و منتقدین در این کشور اعمال کرده است. حاکمان ابوظبی هیچ صبر و تحملی در مقابل نظرات مخالف خود نداشته و با کوچک‌ ترین اعتراض آنان را سرکوب و به زندان می اندازند.
همچنین حاکمان این کشور به عنوان هم پیمان اصلی عربستان در تجاوز به یمن، جنوب این کشور را به عرصه تحقق رویاهای منطقه ای خود و کشتار غیرنظامیان تبدیل کرده اند.
دیده بان حقوق بشر مستقر در نیویورک با انتشار گزارش سالانه خود، وضعیت حقوق بشر را در بیش از 100 کشور مورد بررسی قرار داد، در این بین امارات از جمله کشورهایی است که در داخل و خارج از مرزهایش تخلفات حقوق بشری گسترده ای را مرتکب شده است. محاکمه های ناعادلانه مخالفان داخلی و زندان های مخفی و جنایت های جنگی در یمن، از محورهای اصلی این گزارش است.
بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر، «احمد منصور» فعال حقوقی امارات و برنده جایزه حقوق بشری «مارتین انالز» (جایزه حقوق بشری سال 2015) ، در ماه مه 2018 (اردیبهشت-خرداد 97) از سوی نیروهای امنیتی اماراتی دستگیر و به مکان نامعلومی برده شد. سپس یک دادگاه در این کشور، وی را به اتهام انتقاد از حکومت در شبکه های اجتماعی به ده سال زندان و جریمه نقدی محکوم کرد، بدون اینکه اجازه دهد، وی به وکیلش دسترسی داشته باشد.
«متیو هجز» دانشجوی بریتانیایی نیز در امارات به اتهام جاسوسی دستگیر و بدون محاکمه شش ماه زندانی بود، سپس وی به اتهام جاسوسی به حبس ابد محکوم شد، البته با اعمال فشارهای دیپلماتیک از جانب انگلیس، دولت امارات مجبور شد هجز را آزاد کند.
«ساره لیا ویتسن» مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای دیده بان حقوق بشر در باره جنایات دولت امارات گفت: ادامه بازداشت زندانیان سیاسی در امارات حاکیست که این کشور با وجود ادعاهایش درباره احترام به حقوق شهروندی، اعتنایی به حاکمیت قانون ندارد و این کشور به مکانی ناامن برای دانشجویان، روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشری تبدیل شده است.
در ماه مارس 2018 ( اسفند- فروردین 97 ) نیز نیروهای امنیتی امارات، 'لطیفه بنت محمد بن راشد آل مکتوم' شاهزاده اماراتی و دختر حاکم دبی را که از کشور فرار کرده بود، در آب های هندوستان بازداشت و مجبور به بازگشت کردند.
تا 9 ماه پس از بازگشت اجباری لطیفه، کسی او را مشاهده نکرد. وی پس از مدتی در تلویزیون 'بی بی سی' ظاهر شد، هر چند مقامات اماراتی مدعی شدند که لطیفه دچار 'اختلال عقلی' شده است.
به گفته مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای دیده بان حقوق بشر، تاکیدات حاکمیت امارات مبنی بر 'حمایت قانونی لازم' از لطیفه مبنی بر برخورداری وی از آزادی بیان، دور از واقعیت است و مقامات این کشور باید اجازه دهند دختر شیخ محمد بن راشد به تنهایی در باره زندگی در امارات و یا خارج از این کشور تصمیم بگیرد.
در ادامه گزارش دیده بان حقوق بشر به وضعیت فاجعه بار کارگران خارجی در امارات و تخلفات صورت گرفته علیه آنان از سوی کارفرمایان پرداخته شده است. بسیاری از کارگران خارجی در این کشور با وجود ساعات کاری زیاد، از حقوق بسیار کمی برخوردار هستند.
هم چنین کارگران خارجی در امارات با بدرفتاری کارفرمایان مواجه هستند و نمی توانند بدون اجازه آنان به کار خود پایان دهند، چرا که بر اساس قوانین امارات این کارفرمایان، «کفیل» کارگرها محسوب می شوند و در صورت ترک کار، به اتهام 'فرار' اخراج شده و یا به حبس می روند.
خدمتکاران زن نیز اوضاعی به مراتب بدتر از کارگران مرد در امارات دارند، آنان ساعات طولانی در ازای حقوق کم کار می کنند و از سوی دیگر در بسیاری موارد مورد تعرض از سوی کارفرمایان و یا وابستگان آنها قرار می گیرند.
در ادامه گزارش دیده بان حقوق بشر به جنایات امارات در یمن پرداخته و آورده است که اقدامات غیرقانونی این کشور با همکاری عربستان و حمایت آمریکا تعداد زیادی از غیرنظامیان یمنی را به کشتن داده و زیر ساختهای این کشور را نابود کرده است .
در ادامه گزارش مزبور به جنایت های جنگی این کشور در یمن اشاره شده است که نقش قابل توجهی در ویرانی بیمارستانها و درمانگاههای این کشور داشته و موجب شیوع بیماریهای مهلک در یمن شده است .
همچنین بستن بندرگاههای یمن و جلوگیری از ورود مواد غذایی به این کشور عامل اصلی سوء تغذیه مردم یمن به ویژه کودکان شده است.
دیده بان حقوق بشر اسنادی را ثبت کرده که نشان می دهد، بیش از 90 مورد از حملات ائتلاف به یمن غیرقانونی صورت گرفته و بسیاری از این حملات جزو 'جنایت های جنگی' به شمار می روند.
گستره تخلفات ارتش امارات در جنوب یمن نیز بسیار وسعت یافته است، زندان های محرمانه در 'عدن' (در جنوب یمن) و دیگر مناطق، محل شکنجه مخالفان امارات و مزدوران وابسته به این کشور شده است .
دیده بان حقوق بشر تاکید کرد که با ادامه جنایتهای امارات علیه غیرنظامیان در یمن، موج بازداشتی ها و شکنجه ها در جنوب این کشور، لازم است آمریکا، انگلیس، فرانسه و کشورهایی که به امارات سلاح می فروشند، با اعمال فشار به ائتلاف عربی حمله کننده به یمن، مانع از ادامه جنایات امارات و عربستان در یمن شوند.
دیده بان حقوق بشر اروپا نیز در گزارشی اعلام کرد که امارات 2 زندان سری در جنوب یمن تاسیس کرده که در آن زندانیان و ناپدیدشدگان که شمار آنها به 11 هزار نفر می‌رسد، شکنجه می‌شوند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، در این گزارش همچنین جنایتهایی که در زندان های امارات علیه یمنی ها انجام می شود، «جنایت های ضد بشری» و «جنایت های جنگی» توصیف شده اند.

بنابر این گزارش، یمنی ها در این زندان ها با شدیدترین شکنجه های روحی و جسمی مواجه هستند. به زنان یمنی در این زندانها به صورت گروهی تعرض می شود. زندان 'بئر احمد' (زندان تحت کنترل امارات در عدن ) نمونه مشخص تخلفات انسانی و حقوقی امارات در یمن می باشد.
بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر اروپا، پیشتر یمنی های بازداشت شده در زندان بئر احمد در اعتراض به بازداشت بدون محاکمه، با دوختن لب های خود دست به اعتصاب غذا زدند که این مساله بازتاب های زیادی در رسانه های جهان داشته است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن