ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 98557
  • ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰
  • 180 بازدید
  • ارسال توسط :

مشاور سعودی اعتراف کرد/ سناریو “ایران هراسی” با چاشنی توقیف کشتی “جزایر مارشال” + جزئیات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  رسانه‌ها و مقامات وابسته به رژیم سعودی ادعاهای مختلفی را از آغاز جنگ یمن ضد جمهوری اسلامی ایران مطرح کردند که هیچ کدام تاکنون اثبات نشده است. ائتلاف متجاوز به یمن مدعی شده است که یک […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  رسانه‌ها و مقامات وابسته به رژیم سعودی ادعاهای مختلفی را از آغاز جنگ یمن ضد جمهوری اسلامی ایران مطرح کردند که هیچ کدام تاکنون اثبات نشده است.

ائتلاف متجاوز به یمن مدعی شده است که یک کشتی باری حامل سیستم های ارتباطی نظامی را که منبع بارگیری آن  “بندر عباس” بوده و از طریق آب های “جیبوتی” وارد  “بندر الحدیده”  شده را توقیف کرده است. رسانه های وابسته به رژیم سعودی همواره با تکرار چنین ادعاهای واهی به دنبال فرار به جلو از  جنایات عربستان سعودی و متحدانش علیه مردم یمن هستند.

**جنگ روانی رژیم سعودی

رسانه‌های وابسته به رژیم سعودی با بزرگ نمایی اتفاقات رخ داده در “خلیج عدن” و “تنگه باب‌المندب” و با دروغ پردازی  تلاش می‌کنند تا جمهوری اسلامی ایران را در جنگ یمن دخیل بدانند که البته تاکنون موفق نشده‌اند.

در چند ماه گذشته رژیم سعودی بارها جمهوری اسلامی ایران را به ارسال سلاح به کمک کشتی‌ها به بندر “الحدیده” و “مسیر خلیج عدن تا تنگه باب‌المندب” متهم کرده است و ماشین رسانه‌ای پادشاهی عربستان (شبکه العربیه) این ادعاها را پشتیبانی می‌کند.


در یک هفته گذشته رژیم سعودی با یک شانتاژ وسیع رسانه‌ای، جمهوری اسلامی ایران را به ارسال سلاح به یمن متهم کرده و اعلام داشته که یک کشتی از  “بندرعباس” به سمت “سواحل یمن ” گسیل شده تا تجهیزات نظامی را به  “انصارالله” برساند.

**یمن به اندازه کافی سلاح دارد

ارتش و نیروهای مردمی یمن در یک سال گذشته نشان دادند که به اندازه کافی برای مبارزه با سربازان ائتلاف سعودی سلاح دارند و موشک‌های کلاس “قاهر”، “صرخه”، “اسکاد”، “اورگان”، “گراد” و … نمونه‌ای از آنهاست.

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ادعاهای رژیم سعودی عنوان داشت: یمن سه برابر جمعیت خود سلاح دارد و نیازی به ارسال سلاح از جمهوری اسلامی ایران نیست.

**اما واقعیت چه بود؟/کذب سعودی ها آشکار شد

“احمد العسیری”، سخنگو و مشاور وزیر دفاع پادشاهی سعودی در جهت دفاع از اقدام عربستان در توقیف کشتی اظهار داشت:  نیروهای ائتلاف یک کشتی متعلق به برنامه کمک رسانی غذا و داروی سازمان ملل را که حامل مواد ممنوعه برای یمن بوده توقیف و به بندر  “جازان” هدایت کرده اند.

وی افزود: بعضی از کارکنان سازمان غذا و دارو وابسته به سازمان ملل متحد مسئول مواد ممنوعه حمل شده توسط این کشتی هستند و این مواد با بارنامۀ کشتی مطابقت ندارند. العسیری در عین حال اذعان کرد که این کشتی در چارچوب برنامه کمک های انسان دوستانه به مردم یمن در حرکت بوده و در این رابطه مذاکرات با سازمان ملل متحد در جریان است.

سناریو

سناریو

رسانه های وابسته به ائتلاف عربی در اخبار منتشر شده خود، از توقیف یک کشتی باری حامل دستگاه ها و تجهیزات نظامی ارسالی از “بندرعباس” در مسیر یمن خبر داده بودند؛ درحالی که حقیقت امر متفاوت بود و این کشتی به نام “مینبورت سیدار” با “پرچم جزائر مارشال” حامل کمک های دارویی به یمن بوده است.

جالب است که مقامات سعودی خود اتهام زنی می‌کنند و سپس ارشدترین مقام نظامی‌شان آن را رد می‌کند و این نشان می‌دهد که ارتش رژیم سعودی در اثبات صحت ادعاهای خود موفق نیست.


رژیم سعودی تلاش می‌کند تا با القای دخالت ایران در یمن پوششی برشکست‌های خود بگذارد و ایران را شریک جنگ نیابتی یمن بداند و این در حالی است که ارتش و انصارالله از سال 2008 با تجاوزات سعودی در نبرد هستند و جنگ‌های روانی این چنینی ماشین رسانه‌ای عربستان تاکنون راه به جایی نبرده است.

**سناریو ایران هراسی کشورهای مرتجع منطقه

کشورهای مرتجع منطقه با همکاری آمریکا و اسرائیل تلاش می کنند با سناریو  “ایران هراسی” مسائل نظامی منطقه را به ایران نسبت دهند؛ حال آنکه حکام کشورهای عربی و اسرائیل در بیشتر جنگ های 15 سال گذشته غرب آسیا و آفریقا نقش داشتند.


سوال اینجاست که چگونه ممکن است که یک کشتی که از “بندر عباس” به سمت جیبوتی و از آنجا به “بندر الحدیده” جهت تخلیه بار عزیمت کند، در حالی که جیبوتی رابطه خود را با ایران قطع کرده و ضمنا هیچ گاه ارسال کمک های نظامی از ایران تائید نشده و این بار سعودی ها به دروغشان اعتراف کردند.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن