ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 98619
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۸:۳۱
  • 84 بازدید
  • ارسال توسط :

عفو بین الملل انگلیس را به تضعیف حقوق بشر در جهان متهم کرد

سازمان عفو بین‌الملل در گزارش سالانه خود درباره وضعیت حقوق بشر در جهان برای سال 2015، انگلیس را متهم کرد که با تضعیف حقوق بشر سابقه خطرناکی را بر جای گذاشته و در “فرهنگ مجازات ناپذیری” در سراسر جهان مشارکت کرده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری دانشجویان […]

سازمان عفو بین‌الملل در گزارش سالانه خود درباره وضعیت حقوق بشر در جهان برای سال 2015، انگلیس را متهم کرد که با تضعیف حقوق بشر سابقه خطرناکی را بر جای گذاشته و در “فرهنگ مجازات ناپذیری” در سراسر جهان مشارکت کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل ازپایگاه خبری اکسپرس، بر اساس گزارش سالانه عفو بین الملل موسوم به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از “وضعیت جهان 2015” برخی اقدامات دولت انگلیس نظیر طرح لغو قانون حقوق بشر، غایب بودن در طرح‌های اسکان پناهجویان اتحادیه اروپا، ارائه قوانین پیشنهادی جدیدی برای جاسوسی و کاهش اولویت مساله حقوق بشر از سوی وزارت خارجه انگلیس برای اولویت دادن به معامله‌های تجاری از جمله اقدامات دولت انگلیس برای تضعیف حقوق بشر بوده‌اند.

کیت آلن، مدیر شعبه عفو بین‌الملل در انگلیس گفت: انگلیس در حال ایجاد یک سابقه خطرناک برای حقوق بشر در جهان است. هیچ تردیدی نیست که تضعیف حقوق بشر از سوی دولت انگلیس هدیه‌ای به دیکتاتورها در سراسر جهان بوده و نهایتا منجر به آسیب مرگبار به قابلیت ما برای آن که از کشورهای دیگر تقاضای رعایت قوانین و حقوق بشر را کنیم می شود.

به گفته آلن، رفتار دولت انگلیس در قبال دولتهای ناقض حقوق بشر شامل عربستان، مصر و چین نشان می دهد که لندن اشتیاق خود برای پیشبرد حقوق بشر را از دست داده که بخشی از این مساله به خاطر آن است که فیلیپ هاموند، به عنوان وزیر خارجه جانشین ویلیام هیگ، وزیر خارجه سابق انگلیس شد.

بر اساس اعلام عفو بین الملل، هیچ شواهدی وجود ندارد که صحت ادعای دولت انگلیس مبنی بر این که با دیپلماسی خصوصی توانسته در مساله حقوق بشر پیشرفت ایجاد کند را نشان دهد. این سازمان از سفر جورج آزبورن، وزیر دارایی انگلیس به چین در حالی که صدها تن از مخالفان در این کشور دستگیر می‌شوند انتقاد کرد.

از سوی دیگر برخی گروه‌های حقوق بشری نیز نگران هستند حتی خود وزارت خارجه انگلیس در گزارش سالانه‌اش درباره حقوق بشر که در ماه آوریل منتشر می شود شدیدا آن را تضعیف کرده و حتی یک چهارم وزنه گزارشهای سالانه قبلی را هم نداشته باشد.

یکی از مسائل برجسته شده در گزارش عفو بین الملل تداوم فروش میلیاردها دلار سلاح از جانب دولت انگلیس به عربستان سعودی است که در قالب ائتلاف متجاوز خود علیه یمن از این سلاح‌های برای کشتار هزاران غیرنظامی استفاده کرده است. عفو بین الملل بارها از انگلیس خواسته فروش سلاح به کشور ناقض حقوق بشر عربستان و شرکای ائتلافی‌اش در تجاوز به یمن را متوقف کند چرا که از این سلاح‌ها برای نقض حقوق بشر در یمن استفاده می شود.

وزارت خارجه انگلیس تاکنون با تحقیقات مستقل درباره اقدامات عربستان در یمن مخالفت کرده و هیچ گونه ممنوعیتی برای فروش سلاح به عربستان نیز اعلام نکرده است. همچنین روز سه شنبه دیوید مپهام، مدیر گروه دیده بان حقوق بشر نیز به یک کمیته منتخب امور خارجه انگلیس هشدار داد که وزارت خارجه این کشور در روند اولویت زدایی از مساله حقوق بشر و عدم تعهد سیاسی به حقوق بشر قرار دارد. به گفته مپهام هاموند وزیر خارجه انگلیس فکر می کند که حامیان حقوق بشر ساده لوح هستند و بیشتر تمرکز خود را بر مساله امنیت قرار داده است.

مپهام تاکید کرد، دیده بان حقوق بشر شدیدا نگران سیاست انگلیس در قبال چین که بیشتر از هر چیز از سوی خزانه‌داری مدیریت می شود نیز هست. وی از این مساله که آزبورن در سفرش به چین هیچ اشاره‌ای به مسائل حقوق بشری نکرده انتقاد کرد.

این در حالی است که دولت انگلیس در پاسخ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از عفو بین الملل، موضع دفاعی از خود گرفته و تاکید کرده که کاملا پایبند به پیشبرد و حفظ حقوق بشر جهانی است. این دولت گفته است که وزارت خارجه انگلیس اعتبارات مربوط به حمایت از حقوق بشر جهانی و پروژه های دموکراسی را دو برابر کرده است.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن