ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 99188
  • ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۱
  • 113 بازدید
  • ارسال توسط :
از حذف و بازگشت به تیم ملی تا دیدار با سردار سلیمانی

از حذف و بازگشت به تیم ملی تا دیدار با سردار سلیمانی

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس ورزشی / آرین غلامی شطرنج‌بازی 17 ساله ایرانی بود که همین چند وقت پیش درحالی‌که می‌توانست با برتری برابر حریفش قهرمان شود، حاضر به رقابت با شطرنج‌باز رژیم صهیونیستی نشد تا مدال قهرمانی‌اش را فدای اعتقاداتش کند تا با این اقدام پسندیده، مدال باارزش‌تری را به دست بیاورد. اما کم‌لطفی […]

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس ورزشی / آرین غلامی شطرنج‌بازی 17 ساله ایرانی بود که همین چند وقت پیش درحالی‌که می‌توانست با برتری برابر حریفش قهرمان شود، حاضر به رقابت با شطرنج‌باز رژیم صهیونیستی نشد تا مدال قهرمانی‌اش را فدای اعتقاداتش کند تا با این اقدام پسندیده، مدال باارزش‌تری را به دست بیاورد.

اما کم‌لطفی به این اقدام ارزشمند تنها بعد از یکی دو هفته از این اقدام، همه را در شوک فروبرد.

«حماسه‌ای دیگر از کمیته فنی! ممنونم که هر بار ارادت خودتون رو به من ثابت می‌کنین، دیگه حرفی ندارم! این آخریش دیگه واقعاً عالی بودین».

این متنی بود که آرین در پاسخ به بی‌مهری فدراسیون شطرنج در فضای مجازی به اشتراک گذاشت تا موجی از انتقادات به‌سوی فدراسیون شطرنج روانه شود.

آرینی که چندی پیش در مسابقات بین‌المللی سوئد، در حالی‌که صدرنشین بود و با برتری می‌توانست قهرمان شود، حاضر نشده بود در مقابل حریفی از رژیم صهیونیستی رقابت کند و به نائب‌قهرمانی بسنده کرد؛ به‌ دنبال این اتفاق، کمترین انتظار این بود که بعد از این حرکت ارزشمند، حق او پایمال نشود، اما شرایط به‌گونه‌ای دیگر رقم خورد.

کمیته فنی، با تصمیمی غیر فنی آرین غلامی را که در رقابت‌های انتخابی تیم ملی به مقام چهارم رسیده بود، کنار گذاشت و به‌جای او احسان قائم‌مقامی که در این مسابقات رتبه نهم را کسب کرده بود، به عضویت تیم ملی درآمد.

خبرگزاری فارس مازندران بعد از این اتفاق به سراغ آرین غلامی رفت و این ورزشکار نوجوان مازندران با ابراز تأسف از این موضوع گفته بود: با تصمیم یک نفر که دو رأی در کمیته فنی دارد و همیشه با بنده مشکل داشته، من از لیست خط خوردم« اینجا بخوانید»

غلامی با ناراحتی از این اتفاق عنوان کرده بود؛ چنین موضوعی قبلاً هم برای بنده اتفاق افتاد، دو سال پیش نائب‌قهرمان بزرگسالان کشور شدم که چنین رفتاری با من کردند.

وی ادامه داده بود: نمی‌دانم این شخص در کمیته فنی چه کینه‌ای از من دارد که همچنان این داستان را بر سر من تکرار می‌کند.

این صحبت‌های آرین غلامی و گلایه‌هایش از تصمیم عجیب فدراسیون سبب شد تا خیلی زود فدراسیون به اشتباهش پی ببرد و آرین را مجدد به تیم ملی برگردانند.

پدر آرین غلامی در گفت‌وگوی کوتاه با خبرنگار فارس در ساری، گفته بود: با حمایت‌های مردم و پیگیری‌های خبرگزاری فارس، امروز آرین به تیم ملی بازگشت تا در مسابقات آینده در ترکیب تیم ملی باشد.

اما جدا از خبر بازگشت آرین به تیم ملی، دو خبر دیگر هم از سوی پدرِ آرین مطرح شد که دیدار با دو شخصیت بزرگ بود.

این اتفاقات و هجمه‌های زیادی که بعد از حرکت پسندیده آرین و خط خوردن نامش از تیم ملی به وجود آمد، باعث شد تا آرین هم به بیت رهبری دعوت شود و هم با سردار خوبی‌ها دیداری داشته باشد.

آرین بعد از دیدار با سردار سلیمانی با متنی جالب این دیدار را روایت کرد:

” روایت یک دیدار پرخاطره/امروز روز بزرگی برام بود. با مردی دیدار کردم که خیلی توی دنیا دوسش دارن. پشت و پناه مستضعفان و محرومین دنیاست. یار واقعی رهبره و یک ایرانی شجاع و با صلابته. مهربونیش اونقدر زیاد بود که نمیتونم براتون شرحش کنم “
اما عکس‌ها:
عکس اول : ” حاج قاسم بارها بهم گفتند: کارت خیلی بزرگ بود تو کار بزرگی کردی دل همه رو شاد کردی من خیلی از کارت خوشحال شدم و بارها صورتم رو بوسید و منم فرصت کردم یک قهرمان بزرگ تاریخ کشورم رو ببوسم . “

عکس دوم: “همون اول توی بغلش که رفتم انگار همه غصه‌هام رو فراموش کردم،خستگی همه سختی‌های این سال‌ها رو توی آغوش مردی در کردم که بوی شهدا رو می‌داد. حاج قاسم بوی اشک چشم کودکان مظلوم عالم رو توی آغوشش داشت. بوی زخم خستگی بشریت از جنگ و ظلم. اونی که منو پدرانه بغل کرد امروز،امید خیلی‌هاست. “

عکس سوم: ” هدیه غافلگیر کننده سردار بود. انگشتر خودشونو از دستشون درآوردند و توی دست من گذاشتند. بزرگ بود مثل روح خودش اما بهترین مدال دوران زندگیم بود تا امروز “

اما حاج قاسم سلیمانی در دیدارش با این قهرمان گفت: آرین سرباز همان نبرد بزرگی است که شما و رزمنده‌ها دارید داخل آن مقاومت می‌کنید.
فرمانده نیروی قدس سپاه همچنین در این  مراسم از آرین غلامی  ورزشکار مازندرانی که حاضر به مبارزه با حریف رژیم صهیونستی خود نشد یاد کرد و گفت: کار این جوان کمتر از مجاهدت رزمندگان در میدان مین نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از فارس؛ حالا دیگر آرین 17 ساله به یک نماد در کشور تبدیل‌شده و مشت محکمِ او بر دهانِ زورگویان و ستمگران را شاید سال‌های سال هیچ‌کس فراموش نکند و برای همیشه در یادها خواهد ماند.

گزارش: مهدی رضی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن