ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 99219
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۷:۳۲
  • 117 بازدید
  • ارسال توسط :

عبدالسلام: نقض توافق سوئد برای مانع‌تراشی در راه حل «الحدیده» است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «محمد عبدالسلام»  رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن اظهار داشت که منافع برخی از طرفهای یمنی در گرو تداوم حملات و رنج ملت یمن است. عبدالسلام در جریان گفت‌وگو با نمایندگان پارلمان اروپا در بروکسل تأکید کرد که […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «محمد عبدالسلام»  رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن اظهار داشت که منافع برخی از طرفهای یمنی در گرو تداوم حملات و رنج ملت یمن است.

عبدالسلام در جریان گفت‌وگو با نمایندگان پارلمان اروپا در بروکسل تأکید کرد که ائتلاف متجاوز عربستان سعودی از جنگ اقتصادی برای به زانو درآوردن مردم یمن استفاده می‌کند تا «بتواند طرحهای توطئه‌گرانه و ظالمانه خود را علیه یمن و منابع و موقعیت مهم آن اجرا کند».

شبکه خبری «المسیره» به نقل از این مسئول یمنی گزارش داد که «یمن دیگر از اولویتهای [عبد ربه منصور] هادی فراری [رئیس جمهور مستعفی یمن] و دولتش نیست؛ [دولتی] که در همه اصول ملی و حقوق ملت یمن و حاکمیت آن کوتاهی کرد».

عبدالسلام با بیان اینکه ملت یمن بر این باور است که هادی و دولتش اقدامات ظالمانه و «حماقتهای اقتصادی» بیشتری را مرتکب خواهند شد، گفت: «حکومت هادی فراری دیگر فقط یک طرف درگیری نیست، بلکه یکی از متجاوزترین، وحشیانه‌ترین و فاسدترین ابزارهای آن علیه مردم یمن است و در مدیریت مناطقی که مدعی آزاد شدن آن بوده، به صورت کامل ناتوان شده است».

وی با اشاره به اینکه دولت یمن تسهیلات کامل را برای بازگشایی فرودگاه بین‌المللی صنعاء ارائه کرده است، اظهار داشت که در رأس این تسهیلات، موافقت با طرح اروپا بود؛ طرحی که مربوط به مجهز کردن فرودگاه و راه اندازی آن بر اساس معیارهای بین‌المللی است.

این دیپلمات یمنی با اشاره به اینکه ائتلاف سعودی اکاذیب زیادی برای تداوم بسته بودن این فرودگاه منتشر کرده است، اظهار داشت که شورای عالی سیاسی یمن با طرح سازمان ملل در خصوص استقرار مجدد نیروها موافقت کرد تا وضعیت انسانی بهبود یابد و روند سیاسی فراگیر آغاز شود.

عبدالسلام با تأکید بر اینکه صنعاء هیچ مشکلی ندارد که بخواهد چند گام به جلو بردارد، خاطر نشان کرد تخطی از توافق سوئد، «آن هم با درخواست ایفای نقش سیاسی یا امنیتی، پیش از آنکه وارد گفت‌وگوی سیاسی فراگیر شویم، تلاشی آشکار و واضح برای مانع‌تراشی در راهکار [مربوط به] الحدیده و سایر پرونده هاست».

وی با بیان اینکه مسائل انسانی فقط با ارسال کمکهای بشردوستانه حل نمی‌شود، اظهار داشت که باید عوامل این مشکلات از بین برود، از جمله بازگشایی فرودگاه صنعاء و لغو محاصره.

عبدالسلام با اشاره به اینکه «تداوم محاصره، ممانعت از ورود کشتیها، منع کالاهای اساسی و عدم پرداخت حقوقها بخشی از جنگ اقتصادی است»، در خصوص پرونده اسرا گفت که هادی و عربستان خواستار «آزادسازی زندانیانی هستند که سه سال پیش از حمله به یمن بازداشت شده بودند و می‌خواهد که ستیزه‌جویان القاعده و داعش نیز آزاد شوند».

این دیپلمات یمنی با اشاره به اینکه لیست اسرای طرف مقابل نشان می‌دهد که این افراد با گروههای تکفیری مانند القاعده و داعش در ارتباط هستند، خاطر نشان کرد که عربستان و حامیانش نمی‌پذیرند یک تحقیق مستقل بین‌المللی در خصوص جنایات انسانی در یمن صورت گیرد.

هیأت صنعاء (دولت نجات ملی) و هیأت دولت مستعفی یمن وابسته به عربستان اواسط آذر ماه گذشته، پس از دو سال توقف مذاکرات، با هدف رسیدن به صلح، گفت‌و‌گوها را در استکهلم سوئد آغاز کردند و به توافق رسیدند.

در جریان این مذاکرات قرار بود، نیروهای طرفین در هفتم ژانویه گذشته از «لحدیده خارج شوند تا حمله‌ای به بندرگاه الحدیده صورت نگیرد و زمینه برای ادامه مذاکرات و در نتیجه پایان دادن به جنگ چهار ساله یمن فراهم شود.

دفتر سخنگوی سازمان ملل هفته جاری با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «طرفین [یمنی] در خصوص مرحله نخست استقرار مجدد و متقابل نیروها» به توافق رسیدند».

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. مسئولان نزدیک به جنبش انصارالله می‌گویند از زمان آغاز این حملات بیش از ۳۶ هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند. روزنامه واشنگتن‌پست به تازگی شمار افراد کشته‌شده در این جنگ را نزدیک به ۵۰ هزار نفر اعلام کرده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن