ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 99611
  • ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹
  • 93 بازدید
  • ارسال توسط :
دفع حملات سنگین مزدوران سعودی در شمال استان صعده با هوشیاری نیرو‌های انصارالله + نقشه میدانی و تصاویر

دفع حملات سنگین مزدوران سعودی در شمال استان صعده با هوشیاری نیرو‌های انصارالله + نقشه میدانی و تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آخرین خبر‌ها از جنوب استان عسیر عربستان حاکیست، گروهی مشترک از نیرو‌های ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله، عملیات گسترده و وسیعی را از مناطق تحت سیطره علیه نیرو‌های مزدور ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی در منطقه «مجازه» انجام دادند. […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آخرین خبر‌ها از جنوب استان عسیر عربستان حاکیست، گروهی مشترک از نیرو‌های ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله، عملیات گسترده و وسیعی را از مناطق تحت سیطره علیه نیرو‌های مزدور ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی در منطقه «مجازه» انجام دادند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های یمنی در جریان این عملیات موفق شدند ضربات مهلکی را به عناصر مزدور وارد کنند و در این محور پیشروی کنند؛ شماری از مزدوران در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند.

همزمان شماری از نیرو‌های مزدور ائتلاف با پشتیبانی جنگنده‌های سعودی، حملات گسترده‌ای را علیه مواضع نیرو‌های یمنی در منطقه «مجازه» انجام دادند، اما تحرکات آنان در همان گام نخست رصد شد.

  دفع حملات سنگین مزدوران سعودی در شمال استان صعده با هوشیاری نیرو‌های انصارالله + نقشه میدانی
منبع: اعلام الحربی
یک منبع میدانی به جزئیات درگیری‌ها در این محور اشاره کرد و افزود: رزمندگان یمنی مستقر در منطقه با وجود حملات سنگین هوایی به سرعت وارد میدان شدند و پس از درگیری‌های نفس گیر چند ساعته توانستند حملات را به طور کامل دفع کنند.

این منبع میدانی با بیان اینکه بخش‌هایی از منطقه مجازه در کنترل نیرو‌های یمنی و بخش‌هایی دیگر در سیطره نیرو‌های مزدور ائتلاف است، گفت: نیرو‌های مزدور حملات گسترده‌ای را هم علیه نیرو‌های یمنی در حومه کوه «مشعل» انجام دادند.

وی با توضیح این مطلب که کوه «مشعل» از توابع منطقه «الربوعه» در جنوب غرب استان عسیر عربستان است، تصریح کرد: نیرو‌های یمنی با اقدامی به موقع مانع از پیشروی نیرو‌های مزدور شدند و در جریان درگیری‌های سنگین شماری از آنان را کشته و زخمی کردند.

دفع حملات سنگین مزدوران سعودی در شمال استان صعده با هوشیاری نیرو‌های انصارالله + نقشه میدانی
براساس اطلاعات به دست آمده، در جریان دفع حملات در این محور نیز تعدادی از نظامیان سعودی کشته و زخمی شدند؛ مزدوران سعودی در تلاش هستند بر مناطق از دست رفته در جنوب و جنوب غرب استان عسیر سیطره یابند تا راه برای نفوذ به استان صعده یمن از این محور باز شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، تاکنون حملات مزدوران برای نفوذ به استان صعده از این محور ناکام مانده است؛ صعده در شمال یمن واقع شده و مهم‌ترین پایگاه مقاومت انصارالله به شمار می‌آید و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

آخرین تحولات میدانی استان صعده 

از شمالی‌ترین نقاط استان صعده خبر می‌رسد، دور جدیدی از حملات جنگنده‌های رژیم سعودی در روز‌های اخیر علیه مناطق مسکونی در بخش «باقم» آغاز شده و خسارت‌های سنگین جانی و مالی به شهروندان یمنی در این محور وارد آمده است.

همزمان با حملات هوایی چند موشک و خمپاره به سمت مناطق مسکونی شلیک شده است؛ حملات گسترده مزدوران ائتلاف در این محور برای اشغال مرکز بخش باقم به نتیجه نرسیده است.

به گفته منابع میدانی، نیرو‌های یمنی تاکنون موفق به دفع تمامی حملات شده اند و عناصر مزدور را در این محور زمین گیر کرده اند و با ضد حملات کوتاه، اما مستمر ضربات محکمی نیز به آنان وارد کرده اند.   دفع حملات سنگین مزدوران سعودی در شمال استان صعده با هوشیاری نیرو‌های انصارالله + نقشه میدانی منبع: اعلام الحربی
در صورتی که رزمندگان یمنی موفق شوند مرکز و شمال بخش «باقم» را به طور کامل از اشغال مزدوران باز پس بگیرند، خود را از این محور به مرز جنوبی استان عسیر (گذرگاه مرزی علب) می‌رسانند و می‌توانند معادله قدرت را در این بخش تغییر دهند.

در حال حاضر، مناطقی از بخش «باقم» بخصوص نقاط شمالی و مرکزی از جمله «کوه الاسود، کوه الراس، مهدیده، الحماقی، ابواب الحدید، کوه الشعیر و …» در چند سال گذشته به اشغال مزدوران درآمده است.    رزمندگان یمنی در چند ماه گذشته با دفع ده‌ها حمله موفق شدند تا حدود زیادی مانع پیشروی بیشتر مزدوران ائتلاف شوند و صد‌ها تن از آنان را در این محور کشته و زخمی کردند.

دفع حملات سنگین مزدوران سعودی در شمال استان صعده با هوشیاری نیرو‌های انصارالله + نقشه میدانی
حدود ۱۰ درصد از مساحت استان صعده از جمله بخش‌های کوچکی از شمال، شمال غرب و شمال شرق (البقع، الصوح، باقم، ابواب الحدید و…) که با استان‌های جنوبی عربستان هم مرز هستند در اشغال نیرو‌های مزدور سعودی است.

منبع: مشرق

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن