ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 106201
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
  • 82 بازدید
  • ارسال توسط :
اقدامات بن سلمان باعث تحریم حج توسط مسلمانان می شود

اقدامات بن سلمان باعث تحریم حج توسط مسلمانان می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از جماران،  مجله آمریکایی فارن پالیسی در گزارشی به قلم«احمد طویح» نوشت: رفتارها و اقدامات «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی باعث می شود بسیاری از مسلمانان حج را تحریم کنند. در این گزارش  نویسنده به تجاوز عربستان به یمن و تلفاتی که به بار […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از جماران،  مجله آمریکایی فارن پالیسی در گزارشی به قلم«احمد طویح» نوشت: رفتارها و اقدامات «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی باعث می شود بسیاری از مسلمانان حج را تحریم کنند.

در این گزارش  نویسنده به تجاوز عربستان به یمن و تلفاتی که به بار آورد، بازداشت ده ها روحانی مشهور عربستانی و نیز فشارهایی که برخی از حجاج به دلیل موضع گیری های سیاسی شان، توسط عربستان در معرض آنها قرار می گیرند اشاره کرد.

در این گزارش آمده است: بن سلمان تلاش کرد که چهره ای مثبت از عربستان سعودی ارائه کند و سیاست های متهورانه و تجاوزکارانه داخلی و خارجی خود را پنهان کند ولی این کارش برای ساکت کردن مخالفان که همچنان از نقض حقوق بشر در عربستان سخن می گویند، کافی نبوه است.

طویح در این گزارش نوشت: افزایش شمار قربانیان غیرنظامی در اثر بمباران یمن توسط هواپیماهای عربستان سعودی، قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد عربستانی و تکه تکه کردن اعضای بدنش توسط عناصر وابسته به محمد بن سلمان در کنسولگری عربستان در استانبول و رویکرد عدوانی ریاض در قبال ایران همه اینها باعث شده است که بسیاری از مسلمانان در ادای فریضه حج بازنگری کنند.

این نویسنده به دعوت شیخ«الصادق الغریانی» مفتی کل لیبی در ماه آوریل از همه مسلمانان برای تحریم حج اشاره کرد. الغریانی همچنین پا را از تحریم فراتر گذاشت زمانی که گفت هر کسی دو بار به حج برود مرتکب گناه شده است زیرا« رفتن وی باعث حمایت از اقتصاد عربستان سعودی می شود و پولی که عربستان از این راه به دست می آورد برای خرید سلاح و دامن زدن به بحران ها و نزاع ها در یمن، سوریه، لیبی، تونس، سودان و الجزایر هزینه می شود».

الغریانی اولین عالم دینی مسلمان برجسته نیست که حج را تحریم می کند زیرا شیخ «یوسف القرضاوی» نیز خواستار دادن غذا به نیازمندان به جای رفتن به حج شده بود. وی در توئیتی نوشت:« خداوند به این حج هیچ نیازی ندارد. خداوند بی نیاز از بندگان است. اگر فریضه ای بر آنها واجب شد برای آن است که درون خود را تزکیه کنند و مدارج ترقی روحی و معنوی و اخلاقی به سوی خداوندشان را طی کنند و منافع مختلف در زندگی شان محقق شود.»

نویسنده این گزارش در ادامه می نویسد: نفوذ عربستان سعودی فقط به توان سیاسی و نظامی مرتبط نیست بلکه با این مرتبط است که مکه و مدینه، مقدس ترین شهرهای اسلامی، را دارد؛ از همین جاست که نفوذ عربستان از همسایگان عربش فراتر رفته تا به همه جهان اسلامی برسد.

طویح در ادامه نوشت: عربستان سعودی چندین سال است که در زمینه این فعالیت می کند که تبدیل به قدرت منطقه ای مسلط بر خاورمیانه تبدیل شود اما در این زمینه با ایران برخورد کرده است.

احمد طویح در پایان گزارش می نویسد: عربستان سعودی بزرگترین صادر کننده نفت به شمار می رود و روابط قوی با ایالات متحده آمریکا دارد با وجود این برای چندین دهه از حمایت ثابت کشورهای همسایه خود بهره مند بوده است ولی فجایعی که محمد بن سلمان ولیعهد این کشور مرتکب شد جنجال و هیاهوی جهانی و محکومیت هایی گسترده و پیوسته در پی داشت و همزمان با آن جامعه جهانی خواستار ممنوعیت صادرات سلاح به عربستان سعودی شده است.

 

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن