ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 106404
  • ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
  • 89 بازدید
  • ارسال توسط :

کشته و زخمی شدن دهها نظامی سعودی در عملیات مشترک یگان مهندسی ارتش و تک تیراندازان یمنی

العالم – یمن نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز (یکشنبه) عملیات وسیعی را در داخل استان «عسیر» عربستان انجام دادند و توانستند چندین پایگاه را به کنترل خود در آورند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه المسیره، این عملیات در منطقه «مجازه غربی» در استان عسیر و نزدیک […]

العالم – یمن

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز (یکشنبه) عملیات وسیعی را در داخل استان «عسیر» عربستان انجام دادند و توانستند چندین پایگاه را به کنترل خود در آورند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه المسیره، این عملیات در منطقه «مجازه غربی» در استان عسیر و نزدیک مرز یمن صورت گرفت و در جریان آن یگان مهندسی با قرار دادن مین در مسیر فرار نیروهای ائتلاف سعودی ده‌ها تن از آن‌ها را کشته و زخمی کردند.

بر اساس این گزارش، تک تیراندازان ارتش یمن نیز ۱۰ نظامی سعودی را در منطقه «الدود» واقع در جیزان عربستان هدف قرار داده و کشتند.

روز شنبه (دیروز) نیز نیروهای یمنی دو عملیات جداگانه در نزدیکی گذرگاه «علب» و منطقه «مجازه شرقی» انجام دادند. در هیچ کدام از این عملیات‌ها نیروهای ارتش سعودی در پادگان‌ها حضور نداشتند و به نظر می‌رسد دولت سعودی کنترل مناطق مرزی خود را کاملا به نیروهای سودانی و نیروهای وابسته به دولت منصور هادی واگذار کرده است.

از سوی دیگر، نیروهای ارتش یمن و انصارالله با شلیک یک فروند موشک بالستیک «زلزال-۱» و چند موشک «کاتیوشا» در نجران، ده‌ها نفر از شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی را کشته و زخمی کردند.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار یمنی کشته شده اند.

این جنگ همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده؛ به گونه‌ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را «بزرگ ترین فاجعه انسانی» نامید.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن