ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 107059
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۵:۵۸
  • 77 بازدید
  • ارسال توسط :

اظهارات المعلمی نشان از انزوا و شکست های مکرر آل سعود دارد/ عربستان نقش تخریبی در اتفاقات منطقه ایفا می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به اظهارات عبدالله المعلمی نماینده دائم عربستان در سازمان ملل متحد مبنی بر آمادگی عربستان به جهت برقراری و بهبود رابطه با ایران گفت: این اقدام از […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به اظهارات عبدالله المعلمی نماینده دائم عربستان در سازمان ملل متحد مبنی بر آمادگی عربستان به جهت برقراری و بهبود رابطه با ایران گفت: این اقدام از انزوای سیاسی و شکست های مکرر عربستان در سطح منطقه حکایت دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه چهار سال از تجاوز مکرر و وحشیانه ارتش و ائتلاف عربستان علیه مردم یمن می گذرد؛ ملت مظلوم یمن طی این مدت توانستند با اتخاذ ساز و کار بومی، استراتژی توازن وحشت را در مقابل عربستان عملیاتی کنند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: به این مفهوم که هم اکنون نیروهای انصارالله و کمیته های انقلاب و ارتش یمن با برخورداری از قدرت بازدارندگی، تولید موشک های بالستیکی و نقطه زن و پهبادهای رادار گریز توانستند یک نوع توازن قوا را بین عربستان و یمن ایجاد کنند.

هانی زاده ابراز کرد: عربستان در طول ماه های گذشته شکست سختی را متحمل شده است و حتی گزارشات نشان می دهد که بسیاری از سربازان سعودی در مرزهای نزدکی یمن و در مرزهای جنوبی عربستان به دلیل موشک های نقطه زن یمن از پادگان ها فرار کردند.

وی با اشاره به درخواست عربستان از آمریکا جهت اعزام سرباز به منظور حفظ تأسیسات این دولت عنوان کرد: آمریکا 500 سرباز آموزش دیده را به منظور حفظ تأسیسات نفتی و پادگان های عربستان اعزام کرده است که این مسئله نشانه تسلیم و شکست عربستان در مقابل یمن راهی است.

 این کارشناس مسائل خاورمیانه با تأکید بر اینکه عربستان نمی تواند خود را از باتلاق رها شود، تصریح کرد: گفتنی است که اختلافاتی میان عربستان و امارات بروز کرده است و به این مفهوم که امارت نیروهای خود را از عربستان و اتئلاف این دولت خارج کرده که این امر ضربه شکننده ای برای عربستان است.

هانی زاده اظهار کرد: از سوی دیگر بروز اختلاف میان عربستان و اردن نشان می دهد که عربستان به شدت دچار انزوای سیاسی شده و خروج برخی از نیروهای سودانی بعد از سرنگونی عمر البشیر باز هم نشانه فروپاشی اتئلاف سعودی است و لذا مجموعه این شرایط موجب شده تا آل سعود سیگنال ها مثبتی را به سوی ایران ارسال کند.

وی با بیان اینکه تجربه ایران ثابت کرده که عربستان به صورت تاکتیکی با جمهوری اسلامی ایران رفتار می کند و هرگاه دچار انزوا و شکست منطقه ای بشود به سمت ایران متمایل می شود، گفت: عربستان نقشی کاملا تخریبی در رخ دادهای منطقه ایفا کرده است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به مقاومت قطر در مقابل محاصره چهار جانبه ای که از سوی امارات، عربستان، بحرین و امارات  صورت گرفته است، اذعان کرد: عربستان به منظور شکست این محاصره دو ساله به سمت ایران متمایل شده است.

هانی زاده در پایان خاطر نشان کرد: عربستان تا زمانی که گامی مثبت و عملی برای جبران گذشته و دوره تخریبی خود بر ندارد، قطعا ایران متمایل به برقراری رابطه با این دولت نخواهد بود و آل سعود پس از خروج از انزوا قطعا به سیاست های گذشته خود ادامه خواهد داد؛ این در حالی است که هیچ نشانه ای از دست کشیدن عربستان از سیاست های گذشته خود ندارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن