ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 107537
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۴:۵۵
  • 82 بازدید
  • ارسال توسط :
جزئیاتی از تازه‌ترین تحولات میدانی استان ضالع + نقشه میدانی

جزئیاتی از تازه‌ترین تحولات میدانی استان ضالع + نقشه میدانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، از جنوب استان ضالع خبر می‌رسد، رزمندگان یمنی عملیات گسترده‌ای را در بخش «الازرق» علیه مواضع نیرو‌های تحت فرمان ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی ترتیب دادند. براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های یمنی در گام نخست موفق شدند خطوط […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، از جنوب استان ضالع خبر می‌رسد، رزمندگان یمنی عملیات گسترده‌ای را در بخش «الازرق» علیه مواضع نیرو‌های تحت فرمان ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی ترتیب دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های یمنی در گام نخست موفق شدند خطوط دفاعی نیرو‌های ائتلاف را در هم بشکنند و پس از چند ساعت درگیری و سنگین چند کوه و ارتفاع را از اشغال خارج و به کنترل درآوردند.

به گفته منابع میدانی، شماری از نیرو‌های ائتلاف در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند و تعدادی دیگر هم که جان سالم به در بردند از مناطق درگیری متواری شدند و خسارت‌های سنگینی نیز به تجهیزات نظامی آنان وارد آمد.

جزئیاتی از تازه‌ترین تحولات میدانی استان ضالع + نقشه میدانی

اعلام الحربی

عملیات رزمندگان یمنی علیه نیرو‌های ائتلاف در حومه مناطق «الحصن، تریره، نحجر و… و.» در غرب و جنوب غرب بخش الازرق صورت گرفت؛ اگر نیرو‌های یمنی بخش «الازرق» را به طور کامل پاکسازی کنند فشار بر مزدوران ائتلاف در بخش‌های «الضالع و جحاف» تشدید و امنیت مرز‌های مشترک با استان‌های «لحج و تعز» تامین می‌شود.

از بخش «قعطبه» در مرکز استان ضالع خبر می‌رسد، نیرو‌های ائتلاف حملات گسترده‌ای را از چند محور با هدف دور کردن رزمندگان یمنی از شهر «قعطبه» انجام دادند، اما با واکش قاطع مواجه شدند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های یمنی با وجود حملات سنگین هوایی در منطقه ماندند و پس از چند ساعت درگیری موفق شدند با کشته و زخمی کردن ده‌ها تن از نیرو‌های ائتلاف حملات را به طور کامل دفع کنند.

جزئیاتی از تازه‌ترین تحولات میدانی استان ضالع + نقشه میدانی

رزمندگان یمنی در جریان درگیری‌ها و دفع حملات توانستند خسارت‌های زیادی به تجهیزات نظامی نیرو‌های مزدور ائتلاف وارد کنند و چند خودروی نظامی آنان را در این محور هدف قرار دادند و منهدم کردند.

با پاکسازی کامل بخش قعطبه، نیرو‌های مزدور ائتلاف در بخش دمت از محور جنوبی به محاصره در خواهند آمد و رزمندگان یمنی به دروازه‌های غربی و جنوبی بخش‌های «الحصین، الشعبی، الضالع» خواهند رسید.

نیرو‌های تحت فرمان ائتلاف حملاتی را در جبهه «مریس» در محور شمال غرب بخش «قعطبه» برای اشغال چند منطقه انجام دادند، اما با واکنش نیرو‌های یمنی در این محور روبه رو شدند و به نتیجه‌ای دست نیافتند.

جزئیاتی از تازه‌ترین تحولات میدانی استان ضالع + نقشه میدانی

استان ضالع در جنوب یمن واقع شده و ۹ بخش به نام‌های «الأزارق، جبن، جحاف، الحشاء، الحصین، دمت، الشعیب، الضالع و قعطبة» دارد؛ حدود ۴۵ درصد از استان ضالع شامل مناطق مرکزی و جنوب شرقی و جنوب غربی در اشغال نیرو‌های ائتلاف است.

بخش‌های «الشعیب، الحصین، الضالع، جحاف» و مناطقی از بخش‌های «دمت و الازارق» نقاطی به شمار می‌آیند که در اشغال نیرو‌های ائتلاف هستند؛ نیرو‌های یمنی نیز ۵۵ درصد از خاک استان ضالع را در کتترل دارند.

جزئیاتی از تازه‌ترین تحولات میدانی استان ضالع + نقشه میدانی

استان ضالع در جنوب یمن با استان‌های «البیضاء، اب، تعز، لحج» هم مرز است و نقطه اتصال استان عدن و لحج به استان‌های شمالی محسوب می‌شود و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

منبع: مشرق

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن