ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 113041
  • ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸
  • 147 بازدید
  • ارسال توسط :

برگزاری اجلاس بین‌المللی «مجاهدان در غربت» در دامغان

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت قرآن توسط یکی از اندیشمندان و قرائت صلوات خاصه، پرچم بارگاه علی بن موسی الرضا(ع) در این مراسم توسط خادمان حرم رضوی  به اهتزاز درآمد. اجرای سرود توسط گروه آوای رضوان از آستان قدس رضوی و فرزندان جبهه‌های مقاومت در سوریه و لبنان و همچنین تجلیل از هشت […]

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت قرآن توسط یکی از اندیشمندان و قرائت صلوات خاصه، پرچم بارگاه علی بن موسی الرضا(ع) در این مراسم توسط خادمان حرم رضوی  به اهتزاز درآمد.
اجرای سرود توسط گروه آوای رضوان از آستان قدس رضوی و فرزندان جبهه‌های مقاومت در سوریه و لبنان و همچنین تجلیل از هشت نفر از رزمندگان جبهه مقاومت از دیگر برنامه‌های این همایش بود.
بیش از ۱۸۰ نفر از شخصیت‌ها و اندیشمندان از ۳۸ کشور اسلامی، خانواده معظم شهید شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی، پدر شهید حججی و خانواده دیگر شهدای جبهه مقاومت حضور داشتند.
در این همایش هم چنین پیام آیت‌الله جوادی آملی از مراجع تقلید شیعیان و پیام حجت‌الاسلام احمد مروی متولی آستان قدس رضوی قرائت شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در این اجلاس گفت: استقامت امروز در جبهه‌های مقاومت خاورمیانه زنده است و این ایستادگی و پایداری دشمن را وادار به دسیسه‌چینی می‌کند ولی هرگز پیروز نخواهند شد.
علی لاریجانی افزود: دشمن امروز قدرت جریان مقاومت را باور دارد که به میزان همین استقامت نیز دسیسه‌های خود را بر جبهه مقاومت تحمیل می‌کند و می‌توان با وحدت و همدلی، همه این دسیسه‌ها را خنثی کرد.
وی تصریح کرد: جهاد با حرکت انقلابی بین مسلمانان رشد یافت و مجاهدان به همین دلیل جایگاه خود را در سطح منطقه و جهان پیدا کردند.
لاریجانی، به راه شناخت مجاهد و ‌تروریست‌ اشاره کرد و گفت: مجاهدان برای راحتی و آسایش خلق و ‌تروریست‌ها برای ایجاد وحشت فعالیت می‌کنند که این امر بهترین راه برای شناخت مجاهد از ‌تروریست است.
وی اضافه کرد: مجاهدان در جبهه‌های مقاومت کشورهای اسلامی با جهاد و ایستادگی خود، در غربت نیستند بلکه این جهاد حرکتی پیشگام و تأثیرگذار در خاورمیانه است.
وی خاطرنشان کرد: اگر به حوادث پرتلاطم قرن ۲۰ و ۲۱ نظاره کنیم می‌فهمیم که حرکت علما و مردم در انقلاب مشروطه، نهضت تنباکو و دیگر نهضت‌ها، به خوبی نقش علما را نشان می‌دهد. لاریجانی، فلسطین را یکی از موضوعات اصلی جهان اسلام دانست و گفت:‌ترس و واهمه رژیم صهیونیستی امروز به دلیل استقامت مردم فلسطین است.
رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:‌ ترامپ درخصوص‌ ترور ابوبکر بغدادی سخنانی گفت و به صراحت اعلام کرد جنگ در خاورمیانه را به دلیل رسیدن به نفت انجام داد که این حرف خباثت دشمن را نشان می‌دهد.
وی تصریح کرد: ادعای آمریکا درخصوص ساخت سلاح هسته‌ای از سوی ایران بی‌اساس، پوچ و حقه‌بازی جدید آنها برای اذیت و آزار ملت ایران است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایستادگی ملت‌های جبهه مقاومت و منطقه به دلیل رفتار دشمنان است، چرا که راهی جز مقاومت و پایداری اسلام نمانده است.
تمدن بشری مرهون رشادت‌های مجاهدان در غربت است
 متولی آستان قدس رضوی در پیام به اجلاس بین‌المللی مجاهدان در غربت گفت: مجاهدان عرصه مقاومت مبارزان عرصه مقابله با جهل و ظلم هستند و تمدن بشری مرهون مجاهدت آنها است.
 آیت‌الله احمد مروی افزود:
وی یادآور شد: آنانی که عزت خدمت به جامعه انسانی را بر نوکری مستکبران و زورگویان ‌ترجیح می‌دهند در راه بیداری و وحدت امت‌ها به‌ویژه بیداری امت اسلامی از هیچ کوششی حتی در غربت دریغ ندارند.
وی بیان کرد: مجاهدان در زمینه مبارزه با جهل و نادانی و ظلم و فساد و خودکامگی و فتنه بی‌دریغ از همه هستی خود در مسیر نجات هم نوعان و هم‌کیشان خود گذشتند.
آیت‌الله مروی در این پیام اضافه کرد: این رشادت‌ها ان‌شاءالله آزادی ملت‌ها را در پی خواهد داشت چنانچه رهبر معظم انقلاب اسلامی روحیه مجاهدت و شهادت را در نسل جوان به‌گونه‌ای پر فروغ مشاهده نمودند که در پی آن فرمودند نسل جوان آزادی قدس شریف را خواهد دید و آینده روشن است.
مردم یمن برای پایداری اسلام
 ایستادگی کردند
سفیر یمن در ایران گفت: مردم یمن با وجود رهبری حکیمانه، حماسه‌ها آفریده و برای آزادی انسان، دین و اسلام ایستادگی کردند.
ابراهیم الدِیلَمی ‌شامگاه دوشنبه در اجلاس مجاهدان در غربت که به میزبانی سالن همایش‌های دانشگاه دامغان برگزار شد افزود: مردم یمن از پنج سال‌گذشته نبردی قهرمانانه بر دشمن داشتند که بدون شک نبرد و پایداری بی‌نظیری بود.
وی ادامه داد: یمن در جنگ تحمیلی خود، در برابر دشمنان صهیونیستی، آمریکایی و برخی کشورهای منطقه ‌ایستادگی کرد.
الدیلمی ‌اظهار داشت: یمن در سال‌های اخیر در محاصره و جنگ بود اما یمنی‌ها هر آنچه داشتند برای الگوسازی کشورهای عربی، اسلامی و مستضعفان جهان به نمایش گذاشتند.
وی افزود: یمن جنگید و ایستادگی کرد تا نشان دهد، اسلام دین عزت، کرامت و وحدت است نه دین خشوع و پیروی از ظالمان منطقه که همه دنیا این را فهمیدند.
الدیلمی ‌بیان داشت: مردم یمن به‌گونه‌ای می‌جنگند که معتقدند این جنگ در برابر ظالمان، آزمایش الهی است.
وی اضافه کرد: یمن در کنار ایستادگی، همواره کوشیده است تا الگویی برای صلح و راه‌های مسالمت‌آمیز در سایه حفظ کرامت مردم یمن باشد.
سفیر یمن در ایران گفت: ایران همواره پشتیبان معنوی ما بوده است و هرگز ما را تنها نگذاشته است و ما نیز تلاش کردیم که در برابر تجاوز، از خود دفاع کرده و ایستادگی کنیم.
آیت‌الله جوادی آملی:
جنگیدن با بیگانه‌ها برنامه دینی است
آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید نیز در پیامی ‌به چهارمین اجلاس «مجاهدان در غربت» گفته است: سلاح را از دوش نگذاریم و با بیگانه‌ها بجنگیم و استکبار را به زانو در بیاوریم، این شعار رسمی ‌و برنامه دینی رسمی ‌ماست.
در ادامه این پیام آمده است: امروز هم همین‌طور است، امروز کسی که حسینی فکر می‌کند؛ نه آمریکا را، نه آن معامله قرن را، نه صهیونیست را، هیچ کدام را تحمل نمی‌کند. تا ظهور حضرت این اصل حاکم است؛ یعنی کسی که حسینی فکر می‌کند زیر بار ظلم نمی‌رود. اینکه امام(ره) فرمود: انقلاب مدیون کربلاست، پیروزی این نهضت به برکت کربلا و قیام
حسین بن علی بن ابی‌طالب(ع) است، همین است.
ادامه پیام حاکیست: شهید حججی‌ها ما را فراموش نمی‌کنند، یک؛ متوجه‌اند که ما در کجا هستیم، دو؛ از خدای سبحان مسئلت می‌کنند که ما را یاری کنند، سه؛ که راه اینها را ادامه بدهیم، هدف اینها را احیا کنیم و مانند آن، چهار. این چه سروری بالاتر از این.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن