ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 115084
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
  • 180 بازدید
  • ارسال توسط :

مراسم تجلیل از شهدای هنرمند آغاز شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم تجلیل از شهدای هنرمند در رشته‌های عکاسی، سینما، تئاتر، خوشنویسی و… با حضور مومنی شریف رئیس حوزه هنری، کورش زارعی مدیر اداره هنر‌های نمایشی حوزه، کریم اکبری مبارکه، گیتی معینی و دیگر اهالی هنر در […]

مراسم تجلیل از شهدای هنرمند آغاز شدبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم تجلیل از شهدای هنرمند در رشته‌های عکاسی، سینما، تئاتر، خوشنویسی و… با حضور مومنی شریف رئیس حوزه هنری، کورش زارعی مدیر اداره هنر‌های نمایشی حوزه، کریم اکبری مبارکه، گیتی معینی و دیگر اهالی هنر در تالار اندیشه حوزه هنری آغاز شده است.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی و سید مجتبی حسینی معاون هنری وزارت ارشاد در مراسم تجلیل از شهدای هنرمند حضور دارند.

پس از قرائت چند بیت شعر از ابوالفضل آغاسی فرزند مرحوم محمدرضا آغاسی، از خانواده‌های شهیدان محمد تنگستانی، جعفر پاو، مجید جباری شهیر، حجت الله یخچالی و علیرضا قدیمی تجلیل به عمل آمد.

در ادامه علیرضا افتخاری قطعه‌ای را که به مدافعان حرم تقدیم کرده بود، به صورت زنده برای حضار بازخوانی کرد.

وی درباره این اثر گفت: بعد از اینکه خبر شهادت محسن حججی را شنیدم، با خود گفتم من ابزاری بجز موسیقی ندارم. بنابراین باید یک قطعه به یاد مدافعان حرم تولید کنم؛ این امر باعث شد که انگیزه ام برای خلق اثر بیشتر شود و نهایتاً قطعه ای ساخته و آن را به مدافعان حرم تقدیم کردم.

در بخش دوم تقدیر‌ها از خانواده شهیدان فیروز حمیدی زاده، ارکان قدیمی، مجید غلامی، فریبرز یزدان شناس، هادی باغبانی، حمید زاهدی، ماشاءالله صفری، عباس آقادادی، عبدالرضا مصلی نژاد و شهید مصطفی چمران تقدیر شد.

در ادامه در حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عباس نصیربیگی رئیس سازمان بسیج هنرمندان و حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، از جمال شورجه تقدیر شد.

در ادامه، مهندس چمران برادر شهید مصطفی چمران با ذکر خاطره ای از این شهید والامقام گفت: به راستی به گفته رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره)، شهادت هنر مردان خداست؛ به یاد دارم زمانی شهید چمران در جبهه زخمی بودند، رهبر معظم انقلاب در را گشودند و به عیادت ایشان آمدند.

وی افزود: آیت الله خامنه ای آن موقع کتابی در دست داشتند که درباره تاریخ هنر بود؛ برادرم از ایشان پرسید آیا شما هم درباره هنر مطالعه می کنید؟ و یک ساعت بحث و گفت‌وگوی آنها در مورد هنر ادامه یافت. از این روست که رهبر معظم انقلاب همیشه می فرمایند که شهید چمران علاوه بر عالم و عارف بودن، یک هنرمند بود.

سپس، سید عباس صالحی طی سخنانی اظهار کرد: ۲۸۸۸ روز دفاع مقدس ذخیره تاریخی برای آینده ایران است؛ این ایام برای یک دوره تاریخی نبود بلکه اتفاقی بود تا تاریخ بداند چطور باید عمل کند. این سال‌ها از زوایای مختلف قابل درس آموزی است و ارزش‌های والای انسانی را در ابزار متکثر خود نمایانده است.

وی افزود: ارزش‌هایی که وقتی به قصه و روایت تبدیل می‌شوند، قدرت و اکسیری تاریخی پیدا می‌کنند. در این دوره تاریخی و طلایی روح معنوی از سرزمین ایران برخاست که می‌تواند پرچم دار معنویت انسانی باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایران را با جاذبه های اشراقی و شرقی می شناسیم؛ اما آن سالها (دوران دفاع مقدس) فضای معنویت را معنادار کرد و بر جان و دل مردم نشست. همچنین این دوران فرصتی بود برای اینکه اقشار، اقوام و سلیقه های مختلف برای یک هدف کنار هم قرار بگیرند.

وی ادامه داد: گاهی این پرسش مطرح می شود که چرا امام حسین (ع) در عاشورا ترکیب های مختلف انسانی را کنار هم قرار داد؛ وقتی از قیام عاشورا به الان سفر می کنیم، آن ترکیب معنا پیدا می کند. تک تک آنها حجتی هستند بر اینکه تو هم می توانی حسینی و عاشورایی باشی و حتما هم باید اینطور باشد.

 

در حال تکمیل…

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن