ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 20612
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۷:۰۲
  • 80 بازدید
  • ارسال توسط :
نیروهای عراقی سه گور جمعی دیگر در غرب این کشور کشف کردند

نیروهای عراقی سه گور جمعی دیگر در غرب این کشور کشف کردند

نیروهای عراقی سه گور جمعی دیگر در استان الانبار در غرب این کشور کشف کردند. عمار نوری، مدیر سازمان شهدای استان الانبار، روز پنج‌شنبه (21 اردیبهشت 1396) از کشف گور جمعی در این استان خبر داد و گفت: «سه گور جمعی حاوی اجساد نظامیان و غیرنظامیانی که گروه تروریستی داعش آن‌ها را در جزیره الکرمه […]

نیروهای عراقی سه گور جمعی دیگر در استان الانبار در غرب این کشور کشف کردند.

عمار نوری، مدیر سازمان شهدای استان الانبار، روز پنج‌شنبه (21 اردیبهشت 1396) از کشف گور جمعی در این استان خبر داد و گفت: «سه گور جمعی حاوی اجساد نظامیان و غیرنظامیانی که گروه تروریستی داعش آن‌ها را در جزیره الکرمه در شرق فلوجه، منطقه الأزرکیه در شمال غرب فلوجه و مرکز شهر الرمادی اعدام کرده بود، کشف کرده‌ایم.»

تعداد دقیق اجساد کشف‌شده هنوز مشخص نشده است.

یکی از این گورها در منطقه «صقلاویه» در شمال شهر فلوجه، یک گور جمعی دیگر در منطقه «کرمه» در شرق این شهر و سومین گور جمعی در منطقه رمادی کشف شده است.

پیش از این نیز نیروهای عراقی چند گور جمعی را در مناطق تحت اشغال داعش ازجمله استان‌های الانبار و نینوا کشف کرده بودند.

گروه تروریستی داعش در سال 2014 (تابستان 1393)، با حمایت مالی و نظامی آمریکا و هم‌پیمانان غربی و عربی‌اش ازجمله عربستان، با حمله به عراق، بخشی وسیع از مناطق شمالی و غربی این کشور را اشغال کرد.

از آن زمان تاکنون نیروهای عراقی بسیاری از مناطق اشغال‌شده را آزاد کرده‌اند.

تصویری از نیروهای دولت عراق هنگام نبرد با تروریست‌های تکفیری داعش در شرق الرمادی، مرکز استان الانبار در غرب عراق (ژانویۀ 2016، عکس از خبرگزاری فرانسه)

ارتش عراق در ادامۀ نبرد با داعش، عملیات گسترده‌ای را در مناطق بیابانی الانبار آغاز کرده و ضربات سنگینی به این گروه تروریستی وارد کرده است.

الانبار بزرگ‌ترین استان عراق به شمار می‌آید و با سوریه، اردن و عربستان سعودی هم‌مرز است. این استان بعد از حملات و پیشروی‌های داعش در عراق در سال 2014، به یکی از مقرهای ستیزه‌جویان و تروریست‌های داعش تبدیل شد.

نیروهای عراقی در عملیات گستردۀ نظامی خود توانسته‌اند کنترل بیشتر شهرها و مناطق استان الانبار را بازپس بگیرند، اما تروریست‌های داعش همچنان بر مناطق نزدیک مرز سوریه سیطره دارند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی ‌وی فارسی» بلامانع است.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.