ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 26209
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۵:۵۷
  • 436 بازدید
  • ارسال توسط :
تایلند امنیت مرزهای خود را با مالزی با هدف مقابله با داعش تشدید کرد

تایلند امنیت مرزهای خود را با مالزی با هدف مقابله با داعش تشدید کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، تارنمای روزنامه ‘سان دیلی’ مالزی روز دوشنبه اعلام کرد اگرچه فعالیت های قاچاق در مرز دو کشور بحث جدیدی نیست، اما گزارش های منتشر شده توسط پلیس مالزی مبنی بر کشف برخی فعالیت های قاچاق اسلحه به وسیله یک مالزیایی منتسب به گروه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، تارنمای روزنامه ‘سان دیلی’ مالزی روز دوشنبه اعلام کرد اگرچه فعالیت های قاچاق در مرز دو کشور بحث جدیدی نیست، اما گزارش های منتشر شده توسط پلیس مالزی مبنی بر کشف برخی فعالیت های قاچاق اسلحه به وسیله یک مالزیایی منتسب به گروه تروریستی داعش، توجه ویژه مقامات تایلندی را در پی داشته است.
براساس این گزارش، ‘خالد ابوبکر’ بازرس کل پلیس مالزی ماه گذشته اعلام کرد ‘محمد مزفا عارف جنیدی’ متهم مالزیایی از ایالت ‘کلانتان’ این کشور با پنج قبضه سلاح به جنوب تایلند متواری شده است.
این متهم 27 ساله همچنین مسئول قاچاق اسلحه از جنوب تایلند به مالزی است.
یکی از مقامات امنیتی تایلند در جنوب این کشور بدون اشاره به جزئیات، گفت که این تروریست مالزیایی به طور منظم بین دو کشور عبور و مرور داشته به گونه ای که دستکم 9 بار به استان های مرزی تایلند سفر کرده است.
نگرانی در مورد احتمال ایجاد پایگاه داعش در جنوب تایلند باعث شد ‘چالرمچای سیتیسارت’ فرمانده ارتش این کشور هفته گذشته با سفر به استان ‘ناراتیوات’ بکارگیری فوری نیروهای امنیتی به منظور تامین امنیت مرزی با مالزی را مورد نظارت قرار دهد.
تایلند که در جنوب با حضور جمعیت قابل توجهی از مسلمانان روبروست، با بکارگیری اقدامات پیشگیرانه خواستار ممانعت از شکل گیری هر نوع تهدید امنیتی در این منطقه است.
در حالی که مالزی و تایلند به گفت وگوهای خود پیرامون ساخت دیوار در نقاط مشترک مرزی ادامه می دهند، اقدامات گسترده دیگری نیز با هدف تامین امنیت این منطقه در حال انجام است.
‘پراویت ونگسوون’ معاون نخست وزیر تایلند یکسال پیش نیز پس از سفر به مالزی اعلام کرد که دو کشور در مورد ساخت حصاری در نقاط مرزی مشترک دو کشور توافق کردند.
مناطق جنگلی غیرقابل دسترس در مرز تایلند و مالزی نیز باعث شده قاچاقچیان انسان اردوگاه های مرگ در دل این جنگل های کوهستانی و غیرقابل نظارت درست کنند. حدود دو سال پیش دستکم 30 اردوگاه با حدود 140 قبر از مسلمانان روهینگیایی در این مکان ها کشف شد.
آساق**241**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.