ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 45148
  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۴:۰۱
  • 534 بازدید
  • ارسال توسط :
نقص دارویی جان موسس هلال احمر یمن را گرفت

نقص دارویی جان موسس هلال احمر یمن را گرفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از «خبرگزاری فرانسه»، سازمان های صلیب سرخ و هلال احمر بین المللی از مرگ «عبدالله الخمیسی» موسس هلال احمر یمن به دلیل نقص مواد دارویی در این کشور خبر دادند. بر اساس این خبر این دو سازمان در بیانیه ای […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از «خبرگزاری فرانسه»، سازمان های صلیب سرخ و هلال احمر بین المللی از مرگ «عبدالله الخمیسی» موسس هلال احمر یمن به دلیل نقص مواد دارویی در این کشور خبر دادند.

بر اساس این خبر این دو سازمان در بیانیه ای اعلام کرده اند که آنچه موجب مرگ سریعتر دکتر الخمیسی شده نقص مواد دارویی و تجهیزات اولیه پزشکی بوده و همین مسأله نشان دهنده فروپاشی سیستم بهداشت و درمان در یمن است.

به این ترتیب در این بیانیه آمده که فروپاشی سیستم بهداشت و درمان در یمن یکی از نتایج مستقیم محاصره این کشور و جلوگیری از واردات تجهیزات پزشکی و داروهای اساسی مورد نیاز است و در شرایطی که فقط نیمی از بیمارستان های این کشور فعال هستند اوضاع در یمن فاجعه بار خواهد بود.

از سوی دیگر رسانه های یمنی اعلام کردند که الخمیسی بعد از دست و پنجه نرم کردن با بیماری در بیمارستانی در صنعا درگذشت، بر اساس این خبر خانواده او تلاش زیادی کرده بودند تا داروهای مورد نیازش را وارد کشور کنند اما به دلیل محاصره اعمال شده بر یمن از طریق عربستان این مسأله ممکن نبوده است.

به صورت روزانه صدها یمنی به دلیل وضعیت بد بهداشتی و کمبود امکانات به وبا مبتلا می شوند، در حالی که کودکان یمنی اگر در بمباران های هوایی جنگنده های سعودی نمیرند به وسیله وبا یا سوء تغذیه جان خود را از دست می دهند مبتلایان به وبا در این کشور  به بیش از نیم میلیون نفر رسیده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.