ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 46477
  • ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
  • 97 بازدید
  • ارسال توسط :
درخواست کمیسر عالی حقوق بشر برای تحقیقات بین‌المللی درباره فاجعه انسانی یمن

درخواست کمیسر عالی حقوق بشر برای تحقیقات بین‌المللی درباره فاجعه انسانی یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «زید رعد الحسین» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، ضمن هشداری جدی درباره وخامت اوضاع انسانی در یمن، اظهار داشت: «بر اساس گزارش‌های منتشر شده، نقض حقوق بشر و حقوق بشردوستانه در یمن، باعث رنج مفرط غیرنظامیان شده که عواقبش […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «زید رعد الحسین» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، ضمن هشداری جدی درباره وخامت اوضاع انسانی در یمن، اظهار داشت: «بر اساس گزارش‌های منتشر شده، نقض حقوق بشر و حقوق بشردوستانه در یمن، باعث رنج مفرط غیرنظامیان شده که عواقبش فاجعه‌ای است که نه به علت بلایای طبیعی بلکه کاملا به دست انسان روی داده است».

به گفته وی «از مارس 2015 تا 30 آگوست 2017، حداقل 5144 غیرنظامی کشته شده و بیش از 8749  نفر زخمی شده‌اند که 1184 نفر از کشته‌ها و 1592 نفر از زخمی‌شدگان ، کودک بوده‌اند. در کل 3233 غیر نظامی توسط نیروهای ائتلاف عربستان کشته شده‌اند».

«در سال گذشته، علاوه بر بازارها، بیمارستان‌ها، مدارس، مناطق مسکونی و دیگر زیرساخت‌های عمومی و خصوصی، شاهد حملات هوایی به مراسم تشییع جنازه و قایق‌های کوچک غیر نظامی بودیم. گزارش‌ها حاکی از آن است که حوادث بقدری گسترده بوده که در حال حاضر نزدیک به 8/18 میلیون نفر نیازمند کمک های بشردوستانه و 3/7 میلیون نفر در آستانه قحطی قرار دارند».

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مرکز پایش ستاد حقوق بشر کشورمان، زید رعد الحسین افزود: «از آنجا که همه طرفین درگیری، کمیسیون ملی تاسیس شده برای بررسی نقض حقوق بشر در یمن را به رسمیت نشناخته‌اند، کمیسیون نمی‌تواند گزارش جامع و بی طرفانه‌ای درباره وضعیت حقوق بشر در یمن ارائه کند. من بارها و بارها از جامعه بین‌المللی خواسته‌ام تا تحقیقات مستقلی درخصوص نقض بسیار جدی حقوق بشر در یمن آغاز کند. سکوت جامعه بین‌المللی در برابر قربانیان یمنی، شرم‌آور است و از بسیاری جهات به ادامه این روند کمک می‌کند».

زید به کمیته‌های مردمی وابسته به حوثی‌ها و واحدهای ارتشی وفادار به عبدالله صالح رئیس جمهور سابق، درباره بکارگیری افراد زیر هجده سال در درگیری‌ها و بازداشت‌های خودسرانه یا غیرقانونی تذکر داد.

وی همچنین درباره سوء استفاده دیگر گروه های مسلح از ناامنی یمن گفت: «در طول سال گذشته، گروه‌های افراطی، حضور خود را گسترش داده‌اند. به عنوان مثال، پس از خروج القاعده از شهر "المکلاء" استان "حضرموت" در آوریل 2016، آنها در حال حاضر در شهر تعز فعالیت می‌کنند».

کمیسر عالی حقوق بشر در پایان گفت: «من از همه طرفین درگیری برای متوقف ساختن جنگ و رفتن به سمت مذاکره‌ای با دوام، دعوت می‌کنم باشد که مردم یمن روی صلح را ببینند».

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.