ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 50617
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
  • 93 بازدید
  • ارسال توسط :
سخنرانی روحانی در جمع ایرانیان مقیم آمریکا، جزئیات جلسه دادگاه متهمان نفتی و …

سخنرانی روحانی در جمع ایرانیان مقیم آمریکا، جزئیات جلسه دادگاه متهمان نفتی و …

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان که جهت حضور و سخنرانی در هفتاد و دومین اجلاس سران کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده بامداد امروز(به وقت ایران) در جمع ایرانیان مقیم آمریکا حضور یافت و به بیان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان که جهت حضور و سخنرانی در هفتاد و دومین اجلاس سران کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده بامداد امروز(به وقت ایران) در جمع ایرانیان مقیم آمریکا حضور یافت و به بیان سیاست‌های دولت درباره ایرانیان مقیم خارج پرداخت و خاطر نشان کرد: ما برای ساختن ایران اسلامی به همه ایرانیان سراسر گیتی نیازمندیم و همه ایرانیان که دلداده ایران و عاشق وطن خودشان هستند باید در آینده ایران سهم داشته باشند. ایران از آن همه ملت ایران است و هیچکس در ایرانی بودن، نمی تواند بگوید من از دیگران ایرانی تر هستم.

امروز همچنین دفتر ریاست جمهوری از ابلاغ ضمایم احکام وزرا از سوی رییس جمهوری خبر داد. بر اساس این ضمایم احکام، وزرا موظف شده‌اند که برنامه‌های وزارتخانه تحت مدیریت خود را با توجه دقیق به جهت‌گیری‌ها و اولویت‌های مطرح‌شده تنظیم کرده و برنامه‌های اجرایی را ظرف دو ماه به دفتر رئیس‌جمهوری ارائه نمایند.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در بخشنامه‌ای از کلیه وزاتخانه ها، سازمان ها و موسسات و شرکت های دولتی خواست به منظور مدیریت تقاضای سفرهای شهری در معابر اصلی و شریانی شهر تهران، از ابتدای مهر سال جاری تا پانزدهم این ماه تاخیر کارمندان خود تا ساعت ۹ صبح را مجاز تلقی نمایند.

محسن حاجی میرزایی دبیر هیئت دولت نیز در این زمینه با تاکید بر اینکه تغییر سیستماتیک و سراسری برای کارکنان دولت در ساعت آغاز به کار ادارات و دستگاه های دولتی با آغاز بازگشایی مدارس در اول مهرماه صورت نگرفته، توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد. وی گفت: با توجه به شروع ماه مهر و آغاز سال تحصیلی  و افزایش تقاضای سفر های شهری  و تا دو هفته ای که برای برقراری  کامل سرویس های مدارس و تنظیم رفت و آمد دانش آموزان  و والدینی که فرزندانشان را به مدرسه  می رسانند  زمان لازم است، درخواست کردند که تاخیر تا ساعت ۹ صبح از اول تا ۱۵ مهرماه کارمندان مجاز  شمرده شود و در صورت لزوم به عنوان مرخصی ساعتی منظور شود. برهمین اساس معاون اول رئیس جمهور نیز طی بخشنامه ای چنین اجازه ای را صادر کردند. بنابراین هیچ تغییری در ساعت کار دستگاه‌ها، بانک‌ها و شرکت‌ها ایجاد نمی‌شود و صرفا تاخیرات این دو هفته تا ساعت ۹ مجاز شمرده می‌گردد.

وزیر کشور: معیارهای انتخاب استانداران تغییری نکرده است

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نیز که جهت حضور در مراسم تکریم و معارفه استاندار هرمزگان به بندر عباس سفر کرده است، با تاکید بر اینکه معیارهای انتخاب استانداران تغییری نکرده و براساس ارزیابی چهارساله‌ای که از استانداران صورت گرفته است، اقدامات در این زمینه انجام‌شده است، گفت: تلاشمان بر این است که در جابه‌جایی‌ها، استانداران موجود که چهار سال کارکرده و تجربه کسب کرده‌اند، دوباره بکار گرفته شوند.

جزییات کشف بسته انفجاری در نجف‌آباد اصفهان اعلام شد

در پی شناسایی خودروی سواری مشکوک در نجف آباد اصفهان و حضور نیروهای عملیات ناجا و گروه چک و خنثی لشکر زرهی ۸ نجف اشرف، سرهنگ پاسدار سیف الله رشیدزاده فرمانده‌ لشکر زرهی ۸ نجف اشرف اصفهان در این باره توضیح داد: ساعت ۲۲:۳۰ شب گذشته در پی گزارش های مردمی مبنی بر توقف خودرویی مشکوک در یکی از محله های نجف آباد، نیروهای عملیات ناجا وارد عمل شدند. نیروهای عملیات ناجا بلافاصله با کنترل منطقه و شناسایی موقعیت خودرو سواری، متوجه نصب بسته ی مشکوک مجهز به چراغ چشمک زن شدن. در پی این شناسایی، نیروهای لشکر زرهی ۸ نجف اشرف نیز به گروه های عملیاتی پیوستند. گروه چک و خنثی این لشکر نیز با بررسی های اولیه و با استفاده از امکانات تخصصی؛ پس از ایجاد فضایی ایمن برای خنثی کردن آن، نسبت به انتقال این بسته انفجاری به فضای باز بیرون شهر اقدام و ساعت ۱۵ دقیقه بامداد آن را منهدم کردند.

آمادگی نهاجا برای ارسال دوباره محموله‌های هلال احمر به میانمار

نیروی هوایی ارتش که هفته گذشته توسط یک فروند هواپیمای خود ۴۰ تن از اقلام زیستی، بهداشتی، درمانی و غذایی مورد نیاز مسلمانان مظلوم میانمار حمل کرده بود، در اطلاعیه ‌ای از آمادگی این نیرو جهت کمک‌رسانی به مسلمانان میانمار خر داد و اعلام کرد: محموله های دیگر جمعیت هلال احمر ایران در روزهای آتی توسط هواپیماهای بویینگ ۷۴۷ نیروی هوایی ارتش برای مردم ستم دیده میانمار ارسال خواهد شد.

حضور بابک زنجانی در دادگاه انقلاب

چهاردهمین جلسه رسیدگی به اتهامات حمید فلاح هروی و مهدی شمس متهان پرونده موسوم به فساد نفتی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد. در این جلسه بابک زنجانی به عنوان مطلع از زندان حضور یافت. قاضی مقیسه از بابک زنجانی خواست تا در جایگاه حضور پیدا کند و از او خواست در خصوص مشارکت حمید فلاح هروی در بانک اف آی آی بی و فروش بانک اف آی آی بی به بانک ملت و مبلغی که از بانک ملت به فلاح هروی تعلق گرفت، توضیح دهد که در پاسخ زنجانی اظهار کرد: قطعا نیازی به اینکه در خصوص خودم صحبت کنم ندارم، ولی مدارکی به دست من رسیده و آن را به دادستان ارسال کردم و در جلسات اول هم به شما اعلام کردم. قاضی مقیسه یادآور شد: مدارک را به دادستان ارائه کردی و قرار است بررسی شود. الان به عنوان مطلع و مسئول تشکیلات در دادگاه حضور دارید و این جلسه، دادگاه شما نیست؛ بنابراین به سوالاتی که پرسیده می‌شود جواب دهید. زنجانی در اظهاراتش خطاب به قاضی گفت: اینجا همه بگویند تقصیر من است من قبول می‌کنم، نهایت این کار برای من اعدام است.قاضی مقیسه نیز خطاب به او خاطر نشان کرد: محاکمه شما تمام شده است. آقایان ادعایی کردند که ما باید ببینیم واقعیت دارد یا نه. در بخش دیگری از جلسه دادگاه، بابک زنجانی با وکیل مدافع شرکت نفت مشاجره لفظی کرد که با تذکر قاضی مقیسه مواجه شد و در نهایت، رییس دادگاه، بابک زنجانی را از جلسه دادگاه اخراج کرد. قاضی مقیسه پس از پایان جلسه اعلام کرد که پس از بهبودی متهم ردیف سوم، جلسه‌ای برای اخذ دفاع آخر برگزار می‌شود

اعتراض وکیل‌مدافع «محمدعلی طاهری»به حکم اعدام موکلش

محمود علیزاد ه‌طباطبایی وکیل‌مدافع «محمدعلی طاهری»- سرکرده گروه عرفان حلقه –  به حکم اعدام موکلش اعتراض کرد. علیزاده‌طبابایی در این باره اظهار کرد: روز شنبه به شعبه ٢٦ دادگاه انقلاب مراجعه کرده و نزد قاضی احمدزاده اعتراض به حکم اعدام موکلم را ثبت کردم. روز یکشنبه نیز برای پیگیری مراجعه کردم و به من گفته شد که یکی دو روز آینده پرونده را به دیوان عالی کشور ارسال می‌ کنند.

بررسی اعتراضات به کنکور سراسری ۹۶ توسط نمایندگان مجلس

به دنبال طرح اعتراضات و شکایاتی از سوی تعدادی از داوطلبان آزمون سراسری ۱۳۹۶ نسبت به نتایج اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، تعدادی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر لزوم پیگیری موضوع تاکید کردند. در این زمینه قاسم احمدی لاشکی نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ازطرح پرسش از سرپرست وزارت علوم در این زمینه در جلسه کمیسیون آموزش خبر داد. وی تاکید کرد: حتما سازمان سنجش آموزش کشور در این زمینه حرف‌هایی دارد که باید توضیح دهد. در واقع اگر حقی تضییع شده باید به افراد برگردانده شود و اگر غیر از این هم باشد باید با دلیل قانع کننده توضیحاتی را ارائه کنند. فاطمه سعیدی دیگر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز اظهار کرد: تاکنون مستنداتی از سوی معترضین به ما ارائه نشده است اما به حکم نمایندگی، وظیفه خود می‌دانم این مساله را پیگیری کنم.

بررسی نتایج ضعیف باشگاه استقلال در فراکسیون ورزش مجلس

در پی کسب نتایج ضعیف تیم استقلال تهران در مسابقات لیگ برتر فوتبال، محمدرضا تابش رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت که این فراکسیون نتایج ضعیف باشگاه استقلال را در اولین جلسه خود مورد بررسی قرار می‌دهد. وی خاطر نشان کرد: فراکسیون پس از تعطیلات مجلس جلسه‌ای با مسئولین و دست اندرکاران باشگاه، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش خواهد داشت و علل ضعف این باشگاه و نتایج ضعیف آن را مورد بررسی قرار می دهد. بهروز نعمتی نماینده مردم تهران در مجلس نیز با تاکید بر ضرورت واگذاری هرچه سریعتر باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت که وزارت ورزش به زودی درباره وضعیت مدیریت باشگاه استقلال تصمیم‌گیری خواهد کرد.

قاسمی: همه‌پرسی کردستان باعث تجزیه کشورهایی در خاورمیانه خواهد شد

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در گفت‌وگو با یک رسانه عربی گفت که همه‌پرسی استقلال کردستان عراق یک اشتباه استراتژیک است که امنیت و ثبات عراق را تهدید می‌کند و باعث به وجود آمدن جدایی و هرج و مرج در منطقه می‌شود. وی تاکید کرد: جدایی اقلیم کردستان شبیه به یک فاجعه‌ای است که منطقه با آن روبه‌رو خواهد شد و این اقدام باعث تجزیه و تقسیم کشورهایی در خاورمیانه خواهد شد و کردهای عراق و دیگر ملت‌های منطقه را وارد بحرانی خواهد کرد که به همه ضرر می‌زند

.

هشدار سیاست مداران و دیپلمات‌های خارجی درباره تبعات خروج از برجام

روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی نوشت: دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو روسای جمهور آمریکا و اسرائیل قرار است در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل  بر اقداماتی که از سوی ایران ثبات و امنیت خاورمیانه را تهدید می‌کند، تاکید کنند.این روزنامه همچنین نوشت که در ابتدای هفته‌ای که قرار است نشست مجمع عمومی سازمان ملل در آن برگزار شود، با یکدیگر دیدار و درباره برجام گفت‌وگو کنند. پیش‌تر کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داده بود که نتانیاهو برنامه‌ای را برای خروج از برجام در دیدار با ترامپ به وی پیشنهاد خواهد داد.

دیپلمات‌های فرانسوی در گفت‌وگو با رویترز ضمن تاکید بر این موضوع که ایران به برجام پایبند بوده است اعلام کردند که لغو برجام آغاز پایانی بر معاهده‌ منع اشاعه‌ تسلیحات هسته‌ای (ان پی تی) خواهد بود. آنها همچنین از دیدار امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه با ترامپ و اعلام هشدار ماکرون به او در مورد تضعیف یا لغو برجام  خبر دادند. همچنین بن رودز مشاور باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا در امور برجام در توئیتر خود نوشت: خروج از توافق (هسته‌ای) ایران، موجب بروز بحران با این کشور خواهد شد و اعتبار آمریکا را برای شکل دادن به توافق‌های هسته‌ای دیگر (مثلا با کره شمالی) از بین می‌برد که این پیامدی جدی خواهد بود.

آژانس ادعای یک رسانه‌ اسراییلی در مورد ایران را رد کرد

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با رد ادعای روزنامه‌ی روزنامه هاآرتص رژیم صهیونیستی مبنی بر این‌که آژانس در نظارت بر سایت‌های هسته‌ای ایران ضعف دارد تاکید کرد که آژانس از زمان حصول توافق هسته‌ای دسترسی‌های کاملی به سایت‌های هسته‌ای ایران داشته است.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.