ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهدای مدافع حرم » شهید
  • شناسه : 56291
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
  • 180 بازدید
  • ارسال توسط :

کوتاه از شهرستان‌ها

کسب رتبه نخست کشوریساری- خبرنگار کیهان: دبیر دبیرستان امام جعفر صادق(ع) دودانگه، در سیزدهمین جشنواره الگوهای برتر تدریس دوره متوسطه نظری و در بخش ارائه مقالات علمی مرتبط با تدریس، موفق به کسب رتبه اول کشوری شد.دادیار حامدی در بخش «ارائه مقالات علمی مرتبط با تدریس» در این جشنواره، با ارائه مقاله «راهکارهای تدریس مشارکتی […]

کسب رتبه نخست کشوری
ساری- خبرنگار کیهان: دبیر دبیرستان امام جعفر صادق(ع) دودانگه، در سیزدهمین جشنواره الگوهای برتر تدریس دوره متوسطه نظری و در بخش ارائه مقالات علمی مرتبط با تدریس، موفق به کسب رتبه اول کشوری شد.
دادیار حامدی در بخش «ارائه مقالات علمی مرتبط با تدریس» در این جشنواره، با ارائه مقاله «راهکارهای تدریس مشارکتی عروض در درس ادبیات فارسی دوره پیش‌دانشگاهی» با کسب رتبه برتر، خوش درخشید.
اعزام به مناطق جنگی
به منظور تجدید میثاق با آرمانهای والای شهیدان و حفظ روحیه جهاد و ایثار و شهادت، بسیجیان پایگاه شهید عباسپور برق منطقه‌ای مازندران و گلستان همزمان با کاروان راهیان نور سپاه کربلا به همراه خانواده‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس و خانواده‌های شهداء مدافع حرم از مناطق عملیاتی غرب کشور من‌جمله: یادمانهای مطلع والفجر، شهید بهشتی، شهید شیرودی، بازی دراز، پادگان ابوذر، عملیات مرصاد و همچنین رزمایش زنده افلاکیان بازدید کردند و در برنامه‌های بزرگداشت شهدا که در سرپل ذهاب و کرمانشاه برگزار شده بود حضور فعال داشتند.
نام‌نویسی دانش‌آموزان بی‌شناسنامه
زاهدان- خبرنگار کیهان: مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۶-۹۷ حدود ۱۲ هزار نفر فاقد شناسنامه در مدارس این استان مشغول تحصیل شدند.
پیش‌بینی می‌شود این آمار تا ۱۵ هزار دانش‌آموز نیز افزایش یابد.
آمار دانش‌آموزان فاقد شناسنامه سیستان و بلوچستان امسال نسبت به ۹ هزار نفر پارسال رشد قابل توجهی داشته است.
همچنین هفت میلیون جلد کتاب درسی با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال میان دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان به طور رایگان توزیع شده است.
این استان به دلیل شرایط خاص و عنایت دولت تنها استانی در کشور است که دانش‌آموزان آن هنوز از کتاب رایگان بهره‌مند می‌شوند.
محرومیت‌زدایی در چهارمحال و بختیاری
شهرکرد- خبرنگار کیهان: در آیینی یکی از پروژه‌های محرومیت‌زدایی سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته دفاع مقدس در روستای «وانان» شهرستان شهرکرد افتتاح شد.
در دو سال گذشته مبلغی بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در زمینه محرومیت‌زدایی، اعم از احداث خانه، مدرسه، راه، مسجد و… استان اختصاص یافته است.
بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی
بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی نقنه در شهرستان بروجن آغاز شد.
در آیین بهره‌برداری از ۶ طرح عمرانی نقنه از توابع شهرستان بروجن اعلام شد برای اجرای این طرح‌ها شامل زیرسازی و روکش آسفالت معابر، تپه نورالشهدا، بلوار حکیم جهانگیرخان قشقاقی ۱۲۵ میلیارد ریال هزینه شده است.
همچنین برای تکمیل طرح‌های عمرانی نقنه ۱۲۰ میلیارد ریال و به منظور آغاز عملیات اجرایی طرح‌های جدید در این شهر ۵۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.
از این مبلغ ۳۰ تا ۴۰ درصد از محل مشارکت‌های مردمی تأمین و هزینه می‌شود.
گازکشی مرغداری‌ها
همدان- خبرنگار کیهان: معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان، با بیان اینکه در حال حاضر عملیات گازکشی به ۲۰ واحد مرغداری در دست اقدام است، افزود: بهره‌برداران ۳۸۶ واحد مرغداری استان، به دلیل نداشتن توان مالی تاکنون نتوانسته‌اند از این نعمت برخوردار شوند.
محمد نظرپور نقدینگی و سرمایه در گردش را یکی از شاخص‌ترین مشکلات تولیدکنندگان محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: این بهره‌برداران سالانه برای تولید، به سرمایه در گردش کم بهره نیاز دارند تا نهاده‌های مورد نیاز خود را تأمین کنند.
وی اظهار داشت: برای مرغداری و دامداری‌های فعال در استان مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش، از محل تسهیلات نیاز است.
نظرپور با اشاره به اینکه تسهیلات با بهره کم مشکلات این قشر زحمتکش را تا حدی مرتفع می‌کند، افزود: متأسفانه سرمایه در گردشی که از محل رونق تولید در حال حاضر پرداخت می‌شود، با سود بالا (۱۸ درصد) و مدت زمان کوتاه بازپرداخت است که گره‌ای از مشکلات باز نمی‌کند.
ساخت تسلیحات مدرن
اهواز- خبرنگار کیهان: فرمانده تیپ زرهی حضرت حجت(عج) گفت: در میان مسابقه کشورهای منطقه برای خرید تسلیحات ما با ادوات بومی و ساخت ملی یک سر و گردن بالاتریم.
«سرهنگ عبدالعلی صفری با بیان اینکه پس از انقلاب ما نیز ساخت تجهیزات مدرن را آغاز کردیم گفت: اکنون تجهیزات مدرن و به روز دنیا را در اختیار داریم و در میان مسابقه کشورهای منطقه برای خرید تسلیحات ما با ادوات بومی و ساخت ملی یک سر و گردن بالاتریم و در بخش دفاع موشکی،‌تجهیزات ردیابی و شناسایی جزو کشورهای دارای رتبه‌ایم.
وی با بیان اینکه راهبرد جمهوری اسلامی بازدارندگی است اظهار کرد: قدرت دفاعی جمهوری اسلامی در حدی است که فکر تعدی و حمله را از دشمن بگیرد.
صفری تیپ زرهی حجت(عج) را یکی از مقتدرترین و آماده‌ترین تیپ‌های کشور عنوان کرد و افزود: تکیه بر نیروهای جوان باعث شده این تیپ پشتوانه‌ای قوی برای کشور به ویژه مردم استان خوزستان و موجب دلگرمی نیروهای داخلی و یاس دشمنان بیرونی باشد.
برنده جایزه کنگره
درچه- خبرنگار کیهان: یازدهمین کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد از سوی سازمان بهزیستی کشور برگزار و در پایان به برگزیدگان مقاله و پوستر جوایزی اهداء شد. مریم مجیدی درچه مددجوی جسمی و حرکتی با ویلچر برای سومین سال متوالی در این کنگره شرکت کرده بود و برای سومین‌بار موفق به دریافت لوح تقدیر و جایزه شد.
در این همایش نامبرده به عنوان نفر اول مقاله پوستر لوح تقدیر و جایزه اول را دریافت کرد.
دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه قبولی مریم مجیدی درچه به عنوان نفر اول دکترای جامعه‌شناسی ورزش در نجف را به او تبریک گفت و یادآور شد: حاضر است پایان‌نامه‌اش را به صورت افتخاری بررسی کند.
برگزیده جشنواره هنرهای تجسمی
سمنان – خبرنگار کیهان: هنرمند حوزه هنری استان سمنان در جمع برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان قرار گرفت.
آیین‌ اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان با حضور مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و جمعی از مسئولان و هنرمندان در باغ فتح‌آباد کرمان برگزار شد. رضا حمیدی مطلق از هنرمندان فعال عضو واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان سمنان در بخش کاریکاتور به عنوان برگزیده بیست و چهارمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان معرفی و تقدیر شد. این جشنواره با شرکت ۳۰۰ نفر از هنرمندان در حوزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان برگزار شد.
راه‌اندازی تاکسی‌های هیبریدی
تبریز – خبرنگار کیهان:  تاکسی‌های هیبریدی وی‌آی‌پی تویوتا و هیوندا در تبریز راه‌اندازی می‌شود.
«فرخ – جلالی» مدیرعامل تاکسیرانی تبریز گفت: به دنبال اجرای پرداخت الکترونیکی کرایه و بیمه تکمیل درمان و عمر تاکسیرانان شهر هستیم.
وی افزود: تاکسی بیسیم ۱۳۳ به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
جلالی همچنین از واگذاری جایگاه‌های سوخت‌گیری گاز سی‌ان‌جی تاکسیرانی به بخش خصوصی خبر داد.
جلالی افزود:  تاکسی‌های جدید جایگزین از رده خارج‌ شده‌ها، شده‌اند و هم‌اینک ۱۸۰۰ تاکسی فرسوده وجود دارد.
وی گفت: ۲۰۰ راننده تاکسی‌ران انگلیسی یاد می‌گیرند و ۱۸۰ نفر به صورت عملی آتش‌نشانی را فرا گرفته و ۲۰۰ راننده نیز در کارگاه‌های آموزش احیای قلب و مغز و نیز کمک‌های اولیه شرکت کرده‌اند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.