ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 60144
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
  • 73 بازدید
  • ارسال توسط :
تجمع عاشورائیان و گرامیداشت شهید حججی در اراک برگزار شد

تجمع عاشورائیان و گرامیداشت شهید حججی در اراک برگزار شد

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا،  سردار داود غیاثی‌راد در تجمع عاشورائیان و گرامیداشت شهید حججی در حضور دانشجویان و اساتید استان مرکزی که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای امیرکبیر اراک برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید عبدالله خسروی شهید مدافع حرم که طی چند روز آینده […]

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا،  سردار داود غیاثی‌راد در تجمع عاشورائیان و گرامیداشت شهید حججی در حضور دانشجویان و اساتید استان مرکزی که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای امیرکبیر اراک برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید عبدالله خسروی شهید مدافع حرم که طی چند روز آینده در اراک تشییع می‌شود، گفت: شهید خسروی تازه شهید این شهر است و همانند شهید محسن حججی که سمبل و مظهر جوانمردی و فتوت است، در راه خدا رشادت بزرگی را انجام داد.

 وی با اشاره به جنگ جهانی و ژنرال پیروز این جنگ، بیان کرد: در سال ۱۳۴۲ متفقین در منطقه‌ای به نام” العلمین” واقع در دهانه آفریقا، صف‌آرایی کرده بودند، ژنرال مونت گومری، طی یک عملیات با کمک نجاران، تانک‌های رزمی را به شکل کامیون درآورد و با اتخاذ یک تصمیم فریبکارانه، توانست ارتش متفقین را شکست دهد، طی این نبرد ۹۵۰ هزار نفر کشته شدند و ارتش هیتلر و موسیلینی شکست خورند.

 غیاثی‌راد در ادامه عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس نیز رزمندگان ایرانی توانستند با یک حرکت زیرکانه، آمریکا، عراق و عربستان صعودی را شکست دهند. با وجود ماهواره‌های آمریکایی، ارتش ایران در یک تدبیر هوشمندانه طی ۴۰ روز، 2000 رزمنده بااراده و استوار را به صورت سری به رودخانه اروندرود فرستاد. این رزمندگان در ۲۱ بهمن سال ۱۳۶۴ توانستند پرچم امام رضا(ع) را بر مناره استراتژیک” فاو “نصب کنند و ضمن دعوت از خبرنگاران خارجی، فتوحات و ابتکارات ایرانیان را به همه ارزانی داشتند.اسناد این پیروزی در موزه دفاع مقدس موجود است.

 وی اظهار کرد: طی جنگ جهانی دوم، چهار کشور بر جهان مستولی شدند و دیگر کشورها مستعمره آنها بودند ولی در واقع اسلحه و تجهیزات نظامی سبب پیروزی کشورهای غربی نبود، بلکه مسائل فرهنگی و تسلط آنها به علم و دانش روز دنیا سبب این امر شد.

 غیاثی راد سخنان ترامپ را خیالبافی‌ها و یاوه‌گویی دانست و گفت: امروزه ابرقدرت‌ها با وجود اسلحه و تجهیزات نظامی نتوانسته اند در عراق، سوریه و افغانستان کاری از پیش ببرند.

 وی با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشورمان،اظهار کرد: جوانان ایرانی با کمترین امکانات، پیروزی‌های بزرگی را به منصه‌ظهور می‌رسانند. فرزندان سرزمین ما توسط مادرانی که اسوه و الگوی آنها حضرت زهرا(ع) است، پرورش می‌یابند، دوران پربار زندگی آن حضرت درس‌های آموزنده برای همگان دارد و حتی می‌توان مباحث اقتصاد مقاومتی را در سیره این معصوم جستجو کرد.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.