ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 64564
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲
  • 80 بازدید
  • ارسال توسط :
توافق شورای همکاری خلیج فارس با جامعه اقتصادی اروپا

توافق شورای همکاری خلیج فارس با جامعه اقتصادی اروپا

رخدادهای 1 آذر 63 چکیده: مراسم 28 صفر در سراسر کشور با حضور اقشار مختلف امت حزب الله برگزار شد.   وزیر خارجه چین در راس هیئتی وارد تهران شد.   یکی از اسرای ایرانی در عراق به شهادت رسید.   شورای همکاری خلیج فارس با جامعه اقتصادی اروپا برای ارائه یک طرح صلح مشترک […]

رخدادهای 1 آذر 63

چکیده:

مراسم 28 صفر در سراسر کشور با حضور اقشار مختلف امت حزب الله برگزار شد.

 

وزیر خارجه چین در راس هیئتی وارد تهران شد.

 

یکی از اسرای ایرانی در عراق به شهادت رسید.

 

شورای همکاری خلیج فارس با جامعه اقتصادی اروپا برای ارائه یک طرح صلح مشترک به توافق رسید.

 

تاکید امامی کاشانی بر حل مشکلات اقتصادی کشور

به مناسب 28 صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم «ص» و شهادت امام حسن مجتبی «ع» امت حزب الله و همیشه در صحنه کشورمان با برپایی مراسم عزاداری در سراسر کشور یاد این دو گوهر تابناک جهان اسلام را گرامی داشتند.

در تهران نیز این مراسم باشکوه در سرچشمه تهران برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین امامی کاشانی عضو فقهای شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران بر حل مشکلات اقتصادی جامعه اسلامی و کمک به قحطی زدگان آفریقا را تاکید کرد.(1)

 

سفر وزیر خارجه چین به ایران

به دعوت وزیر امور خارجه کشورمان آقای ووشه کیان وزیر امور خارجه چین در راس هیئتی وارد تهران شد و مورد استقبال وزیر امور خارجه کشورمان قرار گرفت.

وزیر امور خارجه چین پس از ورود به تهران در گفت و گویی هدف از سفر خود به ایران را گسترش هر چه بیشتر روابط دوستانه بین دو کشور ذکر کرد.

وی همچنین با اشاره به این که این سفر در پاسخ به دیدار آقای دکتر ولایتی از چین صورت می گیرد افزود: به هنگام سفر آقای ولایتی به چین مذاکرات مفیدی بین دو کشور در جهت گسترش روابط دوستانه انجام گرفت و دنبال کردن این مذاکرات می تواند روابط بین دو کشور را توسعه و استحکام بیشتری بدهد.(2)

 

شهادت اسیر ایرانی در عراق

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از واحد مرکزی خبر بنا بر شواهد موجود یکی از اسرای رزمنده کشورمان که تا 16 تیرماه سال جاری با خانواده خود مکاتبه داشته بر اثر شکنجه های رژیم صهیونیستی عراق به شهادت رسیده است.

این اسیر شهید که محمد فرخی راد نام دارد در غرب خرمشهر به اسارت نیروهای کافر صدامی درآمده بود و مدت 4 ماه است که با خانواده خود مکاتبه ای نداشته است و گزارشات رسیده از عراق حاکی از آن است که وی بر اثر شکنجه های وحشیانه و مداوم رژیم خون آشام عراق به شهادت رسیده است. سازمان صلیب سرخ در مقابل خواست خانواده شهید که خواهان مشخص شدن وضعیت اسیرشان یا عودت جسد مطهر این شهید شده اند سکوت اختیار کرده است.

گفتنی است پس از پی گیری هایی که از سوی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و خانواده این شهید انجام شد صلیب سرخ تنها عکسی را به خانواده این شهید ارائه داده که از تمام پیکر پاک این شهید تنها صورت او مشخص است. رژیم سفاک عراق علت شهادت این شهید را ایست قلبی عنوان کرده و ادعا کرده است که پیکر شهید را در عراق به خاک سپرده است.(3)

 

توافق اعراب در نشست کویت

روزنامه کویتی الوطن نوشت: وزیران امور خارجه 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس در نشست خود در کویت برای ارائه یک ابتکار صلح مشترک با جامعه اقتصادی اروپا به توافق نهایی رسیده اند.

این در حالی است که یوسف العلوی وزیر مشاور در امور خارجی عمان که نمایندگی کشورش را در اجلاس شورای همکاری خلیج ارس در کویت به عهده داشت گفت و گو  پیرامون چنین طرحی را در نشست مذکور تکذیب کرد. علی رغم تکذیب این مسئله ریچارد لوس وزیر مشاور در امور خارجی انگلیس که به عراق سفر کرده و با مقامات رژیم بعثی مذاکراتی را به عمل آورده است در مصاحبه ای در بغداد گفت انگلیس و جامعه اقتصادی اروپا علقه بسیاری به هم فکری با شورای همکاری خلیج فارس جهت پایان دادن به جنگ ایران و عراق دارد. از سوی دیگر وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی اعلام کرد: اعضای شورای همکاری خلیج فارس سرگرم ایجاد آنچه که وی آن را یک نیروی دفاعی خواند برای خود هستند. وی در زمینه بازگرداندن رژیم مصر به جهان عرب نیز گفت: مصر باید به جهان عرب بازگردد. گفتنی است پیش از این مطبوعات کویت و جهان عرب اعلام کرده بودند وزرای خارجه 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس در نشست خود در کویت که به تازگی 3 جزیره استراتژیک خود را برای استفاده عراق در جنگ در اختیار این رژیم قرار داده است طرحی را برای پایان دادن به جنگ بین ایران و عراق ارائه خواهند کرد.(4)

منابع:

1. کیهان، 3 آذر 63، ص 17
2. کیهان، 3 آذر 63، ص 2
3. اطلاعات، 3 آذر 63، ص 3
4. اطلاعات، 3 آذر 63، ص 20

انتهای متن/

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.