ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 65648
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۷:۰۱
  • 106 بازدید
  • ارسال توسط :
ادامه مذاکره با حوزه درخصوص بلوار شهید آوینی/ آخرین وضعیت احداث باغ پرندگان درقم

ادامه مذاکره با حوزه درخصوص بلوار شهید آوینی/ آخرین وضعیت احداث باغ پرندگان درقم

علیرضا قاری قرآن روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا خاطرنشان کرد: دیدگاه آیت الله علیرضا اعرافی رئیس حوزه های علمیه کشور برای احداث این بلوار مثبت است به همین دلیل به مذاکرات خوشبین و برای احداث این بلوار که شهرک قدس را از طریق شهرک مهدیه به پردیسان متصل می کند، امیدوار هستیم.وی ادامه داد: […]

علیرضا قاری قرآن روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا خاطرنشان کرد: دیدگاه آیت الله علیرضا اعرافی رئیس حوزه های علمیه کشور برای احداث این بلوار مثبت است به همین دلیل به مذاکرات خوشبین و برای احداث این بلوار که شهرک قدس را از طریق شهرک مهدیه به پردیسان متصل می کند، امیدوار هستیم.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین معارضات بلوار شهید آوینی، شهرک مهدیه است، در این زمینه هم شهرداری و هم مسکن و شهرسازی تا حدودی درگیر هستند، از آن جهت که هنوز زمینی به شهرداری واگذار نشده، مسئولیت با راه و شهرسازی است، از سوی دیگر به دلیل اینکه در محدوده شهری قرار دارد، شهرداری نیز مسئولیت دارد.
قاری قرآن خاطرنشان کرد: تلاش ها برای توافق با شهرک مهدیه و تکمیل این پروژه ادامه دارد، ولی به دلیل اینکه تا پایان امسال، بلوار آیت الله بروجردی افتتاح خواهد شد و از بار ترافیکی بلوار غدیر کاسته می شود و بلوار آوینی می تواند در فرصت مناسب تکمیل شود.
وی گفت: بلوار شهید آوینی علاوه بر خدمت رسانی به مردم پردیسان قم، پوشش خوبی برای شهرک مهدیه می باشد و آخرین وضعیت این طرح به این صورت است که مذاکرات بین طرفین( حوزه، شهرداری و سازمان راه وشهرسازی) ادامه دارد و این پروژه منتفی نیست بلکه با نظر مساعد مدیریت محترم حوزه های علمیه و شهرک مهدیه، اجرایی خواهد شد.
قاری قرآن اظهار داشت: بلوار شهید آوینی درطرح تفصیلی شهرداری نیز وجود دارد و امکان منتفی شدن آن وجود ندارد.
رایزنی در مورد طرح شهید آوینی از زمان شهردار سابق قم و مدیریت سابق حوزه های علمیه آغاز شده و اکنون وارد فاز جدی تری شده است. این بلوار شهرک های قدس، مهدیه، پردیسان را به هم متصل خواهد کرد.

* طرحی برای احداث باغ وحش درقم نداریم
قاری قرآن با اشاره به آخرین وضعیت احداث پروژه باغ وحش در استان قم گفت: درحال حاضر طرحی برای احداث باغ وحش در دستور کار نداریم ولی باغ پرندگان درحال احداث است.
معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم خاطرنشان کرد: باغ پرندگان در منطقه چهارم شهرداری واقع در پشت میدان مفید و در مجاروت تپه های شهرک قدس به مساحت 50 هکتار در حال احداث می باشد، عملیات اجرایی سخت افزاری آن تا پایان سال انجام و خود پروژه نیز تا سال آینده به بهره برداری می رسد.
گفتنی است: پیام جوادیان مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قم پیش از این اعلام کرد: حدود 310 گونه پرنده همچون پرندگان گرمسیری، حاره ای، سردسیری، انواع و اقسام پرندگان شکاری و کلکسیونی از پرندگان کمیاب و نادر وارد باغ پرندگان قم خواهد شد.
وی ادامه داد: برای تکمیل این باغ حدود 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.