ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهدای مدافع حرم » شهید
  • شناسه : 71525
  • ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۷:۴۷
  • 123 بازدید
  • ارسال توسط :
تولید سهل و آسان آسیب حوزه کتاب/کیفیت مورد غفلت قرار گرفته است

تولید سهل و آسان آسیب حوزه کتاب/کیفیت مورد غفلت قرار گرفته است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر،  محمد قاسمی‌پور صبح سه شنبه در جلسه برنامه‌ریزی هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد:  وقتی که در مناسبت‌ها سخن از تجدید عهد با شهداء می‌زنیم این مهم باید تحولی در درون ما ایجاد کند. مدیر دفتر مطالعات پایداری اداره کل امور […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر،  محمد قاسمی‌پور صبح سه شنبه در جلسه برنامه‌ریزی هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد:  وقتی که در مناسبت‌ها سخن از تجدید عهد با شهداء می‌زنیم این مهم باید تحولی در درون ما ایجاد کند.

مدیر دفتر مطالعات پایداری اداره کل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری بیان کرد: در هفته هنر انقلاب اسلامی باید تلاش شود تا گرد و غبار از ذات اصلی هنر برداشته شده و پاکباری و حق‌گرایی را منتشر کنیم.

قاسمی‌پور با اشاره به اینکه انقلاب در درون خود ایثار و تبلور وحدت کلمه را داشته است، ادامه داد: اگر در قالب داستان، سرود، تئاتر، نمایش و شعر این ارزش‌ها را به نسل جدید منتقل کنیم کاری ارزشمند انجام داده‌ایم.

وی افزود: هنر انقلابی و متعهد تأثیر عاطفی و تربیتی خود را از مردم می‌گیرد و پای درد دل مردم نشسته و به قول امام(ره) از اسلام پابرهنگان و مستضعفان  سخن می‌گوید.

مدیر دفتر مطالعات پایداری اداره کل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری گفت: یکی از آسیب‌هایی که در سنوات اخیر در حوزه کتاب رخ داده، این است که فرایند تولید کتاب سهل و آسان شده و کتب حوزه دفاع مقدس نیز از این آفت مستثنی نیست.

قاسمی اظهار کرد: متأسفانه گاه شاهد هستیم که کیفیت در آثار مکتوب مورد غفلت واقع شده و علاوه بر ضعف در محتوا و نگارش، ضعف در تدوین و کیفیت در چاپ نیز وجود دارد که در زمینه کتب دفاع مقدس این امر پذیرفتنی نیست.

وی  با اشاره به اینکه کار برای شهداء و ایثارگران باید استاندارد باشد، بیان کرد: تولید کتاب تفکر و تأمل می‌خواهد و الزامی نیست که به واسطه تمایل به رونمایی از کتاب در یک مناسبت با سرعت و بدون کیفیت اثری را به چاپ برسانیم.

مدیر دفتر مطالعات پایداری اداره کل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری ادامه داد: حوزه هنری در استان‌ها تا حد توان تلاش کرده که محقق و پژوهشگر را ترغیب کند که کار در تکریم ایثارگران و شهداء را چند باز بازخوانی کرده تا شاهد کمترین اشتباه باشیم.

قاسمی یادآور شد: طرح جلدهای ضعیف و متن دارای غلط املائی به هیچ وجه در حوزه کتب دفاع مقدس و با محوریت شهداء و ایثارگران پذیرفتنی نیست.

گفتنی است در این مراسم از پوستر هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی رو نمایی شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.