ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 73061
  • ۰۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
  • 104 بازدید
  • ارسال توسط :
گزارش وزارت حقوق بشر یمن درباره جنایات متجاوزان در ۳ سال گذشته

گزارش وزارت حقوق بشر یمن درباره جنایات متجاوزان در ۳ سال گذشته

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون  المسیره، وزارت حقوق بشر یمن در گزارشی به مناسبت چهارمین سال تجاوز نظامی رژیم سعودی و هم پیمانانش به یمن اعلام کرد قربانیان مستقیم تجاوز نظامی به یمن سی و هشت هزار و پانصد شهید یا زخمی یا […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون  المسیره، وزارت حقوق بشر یمن در گزارشی به مناسبت چهارمین سال تجاوز نظامی رژیم سعودی و هم پیمانانش به یمن اعلام کرد قربانیان مستقیم تجاوز نظامی به یمن سی و هشت هزار و پانصد شهید یا زخمی یا معلول است که دو هزار و نهصد و چهل و نه نفر از شهدا را کودکان و دو هزار و شصت نفر از شهدا را زنان و هشت هزار و نهصد و هفتاد و نه نفر از شهدا را نیز مردان تشکیل می‌دهند.

وزارت حقوق بشر یمن افزود دویست و چهل و هفت هزار کودک یمنی به علت سوء تغذیه و هفده هزار و ششصد و هشت کودک نیز به علت ممکن نبودن سفر به خارج برای درمان، جان خود را از دست داده اند.  دوازده هزار نفر بر اثر نارسایی کلیوی و ۲۲۳۶ نفر بر اثر وبا و ۴۵۰ نفر هنگام زایمان خود را از دست داده‌اند. متجاوزان به یمن، ۶۰۰ مسجد و ۲۹۱ تأسیسات گردشگری را ویران کرده‌اند و ۳۹۳ مکان باستانی و تاریخی نیز آسیب دیده است. متجاوزان دویست و هفتاد و یک کارخانه و نوزده مؤسسه رسانه‌ای مکتوب و شنیداری و دیداری و بیست و هشت مرکز فرستنده رادیویی و تلویزیونی و ارتباطاتی را منهدم و ویران کرده‌اند.

وزارت حقوق بشر یمن افزود متجاوزان به یمن ۴۰۰ تأسیسات و شبکه ارتباطاتی دولتی و خصوصی و نیز ۴۲۰ تأسیسات و شبکه و نیروگاه برق و همچنین ۴۵۰ تأسیسات، جایگاه سوخت، نفتکش و بونکر گاز و ۸۵ تأسیسات ورزشی را در مدت سه سال گذشته ویران کرده‌اند. حدود سیصد هزار غیرنظامی یمنی به علت آثار غیرمستقیم تجاوز نظامی به یمن جان خود را از دست داده‌اند. همچنین دو و نیم میلیون دانش آموز و دانشجو در یمن به علت تجاوز سعودی و هم‌پیمانانش به این کشور به مدرسه و دانشگاه نمی‌روند.  

در ادامه گزارش وزارت حقوق بشر یمن آمده است متجاوزان در سه سال تجاوز به یمن ۲۶۴۱ تأسیسات آموزشی و تربیتی را بمباران، موشکباران و گلوله باران کرده‌اند که از این تعداد ۲۹۳ ساختمان به طور کامل ویران شده‌اند و ۲۳۴۱ ساختمان نیز به طور جزیی آسیب دیده‌اند و ۶۸ تأسیسات اداری آموزشی نیز ویران شده است.  متجاوزان همچنین ۲۳ دانشگاه دولتی و غیردولتی را به طور کلی یا جزیی ویران کرده‌اند و ۶۰ آموزشکده و دانشکده نیز ویران شده است.

وزارت حقوق بشر یمن افزود متجاوزان، ده‌ها ماهیگیر یمنی را کشته‌اند و به ۹۳ مرکز شیلات حمله کرده‌اند و ۴۵۸۶ قایق ماهیگیری را منهدم کرده‌اند. متجاوزان بیش از پنجاه هزار ماهیگیر را از ماهیگیری در دریای سرخ و دریای عرب محروم کرده‌اند. متجاوزان به ۴۹۴۸ مکان و ساختمان کشاورزی از جمله ۶۶۰ انبار غذایی، ۲۰۰ کارخانه غذا، ۳۵۰۰ خانه کشاورزی و ۱۰۱۰ مجتمع کشاورزی حمله کرده‌اند. همچنین متجاوزان به یمن در طول سه سال گذشته به هشت هزار و ده تأسیسات آبی از جمله ۱۰۹۰ پمپ آب و ۱۰ واحد انرژی خورشیدی حمله کرده‌اند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.