ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 74992
  • ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۷:۵۴
  • 370 بازدید
  • ارسال توسط :
وبگاه یمنی: شکست حمله آمریکا، اعراب را خجالت‌زده سوریه کرد

وبگاه یمنی: شکست حمله آمریکا، اعراب را خجالت‌زده سوریه کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وبگاه یمنی «هدهد» با انتشار یادداشتی با عنوان «چگونه ترکیب [شیمیایی] مقاومت سوریه تجاوز آمریکا را به دودی از شکست مبدل کرد» به تحلیل ابعاد ناکامی تجاوز سه گانه غرب به سوریه پرداخت. در این یادداشت آمده است: پس […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وبگاه یمنی «هدهد» با انتشار یادداشتی با عنوان «چگونه ترکیب [شیمیایی] مقاومت سوریه تجاوز آمریکا را به دودی از شکست مبدل کرد» به تحلیل ابعاد ناکامی تجاوز سه گانه غرب به سوریه پرداخت.

در این یادداشت آمده است: پس از روزها که با انتشار شایعات حمله موشکی آمریکا به سوریه جهانیان نفس خود را در سینه حبس کرده و نگران نتایج رایزنی‌های بین قاره‌ای درباره سوریه بودند، کوچک‌ترین ائتلاف بین المللی برای یک عملیات ضعیف چند دقیقه‌ای تشکیل شد و در واقع هدف از آن برون رفت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و دولت وی از بن بستی ذلت آور بود به گونه‌ای که عملیاتی تاکتیکی برای حفظ آبروی وی انجام شد.

سحرگاه شنبه گذشته ۱۱۰ فروند موشک به ۹ هدف سوری در پیرامون دمشق، جولان و دیگر مناطق توسط هواپیماهای آمریکایی، فرانسوی و ناوهای جنگی آمریکایی مستقر در دریای سرخ و شرق مدیترانه شلیک شد که سامانه‌های پدافند سوری با آن مقابله کرده و قریب به ۷۳ فروند از آنها را قبل از اصابت به هدف سرنگون کردند.

پدافند هوایی سوریه همچنین مسیر دیگر موشک‌هایی هم که فرودگاه‌ها و پایگاه‌های نظامی در سوریه را هدف گرفته بود منحرف کردند و بدین ترتیب عملیات با وارد شدن خساراتی به ساختمان مرکز مطالعات علمی دمشق و زخمی شدن سه غیرنظامی پایان یافت.

ارتش سوریه در دفع حمله آمریکا پیروز شد تا وحشتی که از قدرت تهاجمی آمریکا در دنیا ساخته شده از بین ببرد و بدین ترتیب با حمایت متحدان خود شکستی را متحمل غربی‌ها کرد که علاوه بر دستاورد نظامی دستاورد سیاسی، رسانه‌ای و اخلاقی برای این کشور به ارمغان آورد.

از دیدگاه نظامی حمله با شکست واشنگتن و متحدانش تمام شد و بدین ترتیب آمریکا برای همیشه برگه تهدید به مداخله نظامی مستقیم را از دست داد و این مهم‌ترین دستاورد عملیات مذکور بود بنابراین با شکست عملیات در تحقق اهداف نظامی خود، ترامپ بار دیگر به سر خانه «باج گیری سیاسی» و «گاو دوشیدن خود» بازگشت.

آمریکا در تجاوز به سوریه با باخت نظامی مواجه شد چون چیزی را در معادله کنونی نبرد عوض نکرد بخصوص در اهداف پنهان خود برای سرکوب عملیات منحصر به فرد ارتش سوریه و متحدانش در پاکسازی اراضی آن از لانه‌های گروه‌های تروریستی شکست خورد در حالی که نقش پنهان واشنگتن برای باقی نگاه داشتن بقایای غده ترویسمی که بیشتر از شش سال است در اراضی سوریه ریشه دوانده بود، بر هیچ کس پوشیده نیست.

اما واشنگتن صرفا شکستی نظامی را تجربه نکرد بلکه از لحاظ سیاسی نیز بازنده شد چرا که برای اولین بار از متقاعد کردن قدرت‌های بزرگ علاوه بر مزدوران منطقه ای خود برای شرکت در حمله نظامی مرگبار علیه نظام اسد ناکام بود به گونه‌ای که جامعه بین المللی به مقابله با جنون ترامپ و دولت وی پرداخت و متحدانش هم به قدر اندک ضرورت برای شرکت در یک عملیات نظامی محدود کفایت کردند تا صرفا آمریکا را از بن بست به خطر افتادن آبرویش بیرون آورند.

واشنگتن از جهت سیاسی به دلیل بازتاب عملیات نظامی بر متحدان عربش هم شکست خورده است چون این حمله آنها را در بدترین وضعیت قرار داد با توجه به اینکه بسیاری از کشورهای دنیا آمریکا را به دلیل تجاوز به کشور دارای حاکمیت مستقل و نقض قوانین بین المللی محکوم کردند و بهانه‌های آمریکا برای تجاوز هم در شبکه‌های مجازی به طور گسترده به سخره گرفته شده است.

نشانه‌های باخت سیاسی آمریکا در اختلافات داخلی دولت آمریکا با وضوح بیشتری پیداست و این موضوع در اظهارات ضد و نقیض ترامپ روشن است که اظهار داشت حمله نظامی به سوریه تمام عیار است، اما پس از چند دقیقه پنتاگون با صدور بیانیه‌ای از پایان عملیات نظامی سخن گفته و ادامه آن را مشروط به ادعای استفاده از سلاح شیمیایی خواند.

واشنگتن با سبقت گرفتن از تیم تحقیق سازمان منع تسلیحات شیمیایی برای حمله هوایی به سوریه کاملا نشان داد که از لحاظ اخلاقی هم بازنده بود چون در کنار دیگر اهداف به دنبال برهم زدن برگه‌ها و مانع تراشی در مسیر تحقیقات بین المللی بود در حالی که دنیا منتظر بود معلوم شود چیزی که اتفاق افتاده حمله شیمیایی بوده و چه کسانی در آن دست داشتند اما آمریکا خود را در برابر دنیا یک کشور سرکش و زورگوی ناقض قوانین بین المللی نشان داد.

اما رسیدن تیم حقیقت یاب سازمان منع سلاح شیمیایی به شهر دومای سوریه و شروع به کار آن به رغم حمله نظامی نیز شکست اخلاقی برای واشنگتن، پاریس و لندن است که می‌تواند پیامدهای سیاسی داخلی گسترده‌ای برای آنها به همراه داشته باشد.

در اینجا باید به پیروزی سوریه در برهم زدن محاسبات قدرت‌های مزدور منطقه روی قدرت آمریکا و اسرائیل هم سخن گفت چرا که موضع متزلزل کشورهای عربی را به موضعی یکپارچه مبدل کرد علاوه بر اینکه از دیگر دستاوردهای نظامی این پیروزی اطمینان بخشی مجدد به قدرت ارتش سوریه و دستیابی آن به سامانه‌های پدافند موشکی اس-۳۰۰  است.

سوریه همچنین با ایجاد همبستگی و یکپارچگی بیشتر در جبهه داخلی خود برنده بود چرا که مردم این کشور پس از حمله نظامی آمریکا به خیابان‌ها آمدند و با در دست گرفتن پرچم کشور خود و متحدانشان شعار پیروزی سر داده و آمریکا و مزدوران داخلی و منطقه ای آن را محکوم کردند در حالی که اسرائیل از بیم پیامدهای این حمله از بستن حریم هوایی خود برای یک ماه آتی خبر داد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.