ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 88549
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
  • 83 بازدید
  • ارسال توسط :
اربعین حسینی| استان خراسان جنوبی برای مراسم اربعین 34 موکب برپا می‌کند

اربعین حسینی| استان خراسان جنوبی برای مراسم اربعین 34 موکب برپا می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، موسی جوینده پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین شهرستان بیرجند با اشاره به افزایش تعداد زائران اربعین اظهار داشت: طبق برآورد انجام شده امسال به دلیل اینکه باتوجه به افزایش هزینه‌ها حجم زائران عتبات عالیات در طول کم شده […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، موسی جوینده پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین شهرستان بیرجند با اشاره به افزایش تعداد زائران اربعین اظهار داشت: طبق برآورد انجام شده امسال به دلیل اینکه باتوجه به افزایش هزینه‌ها حجم زائران عتبات عالیات در طول کم شده پیش‌بینی می‌شود در اربعین با افزایش زائران روبه رو باشیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی افزود: در این راستا باید امکانات بیشتری نسبت به سال گذشته در کشور عراق برای زائران فراهم کنیم.

وی از صدور پروانه برای 34 موکب در خراسان جنوبی برای اربعین حسینی خبر داد و بیان کرد: این  موکب‌ها در قالب موکب‌های نانوایی، بهداشتی، تغذیه، اسکان و خدماتی بوده است.

جوینده با اشاره به اینکه از این موکب‌ها 4 موکب که بار اصلی را متحمل می‌شوند تصریح کرد: در این راستا هیئت‌های بزرگی مانند هیئت ابوالفضلی، هیئت فاطمی و هیئت حسینی پای کار آمدند و تا به امروز تمام آرد مورد نیاز و قسمتی از برنج تامین شده است.

وی با بیان اینکه همه امکاناتی که به عراق منتقل می‌شود در خدمت زائران است و بیشترین حجم زائران را خراسانی‌ها تشکیل می‌دهند خاطرنشان کرد: امسال 20 هزار زائر در هر شیف باید اسکان داده شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیشترین نیاز در اربعین گوشت قرمز، مرغ و ظروف یکبار مصرف است یادآور شد: هزینه خدمه موکب‌ها نسبت به سال قبل 4 برابر شده و خدمه باید هزینه‌های لازم را خودشان پرداخت کنند.

جوینده با اشاره به اینکه مسئولان باید در بحث کمک به وسایل مورد نیاز در اربعین ویژه‌تر ورود پیدا کنند اظهار داشت:  25 مهرماه کاروان‌ها حرکت می‌کنند تا فضا را برای ورود زائران فراهم کنند.

وی با بیان اینکه تا امروز تمامی امورات مربوط به خروج موکب‌ها انجام شده و گذرنامه‌ها صادر و هماهنگی برای صدور ویزا انجام شده است افزود: امروز پایان دریافت گذرنامه‌ها است و جلوتر از برنامه اعلام شده هستیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن