ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 89532
  • ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۹:۰۴
  • 110 بازدید
  • ارسال توسط :
سخنگوی سابق ائتلاف سعودی علیه یمن  مامور پاکسازی «خاشقچی» بود

سخنگوی سابق ائتلاف سعودی علیه یمن مامور پاکسازی «خاشقچی» بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پرونده ناپدید شدن «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار و منتقد عربستان سعودی هنوز به جایی نرسیده است و عربستان همچنان بر خروج وی از کنسولگری این کشور در استانبول پافشاری می‌کند و در مقابل پلیس ترکیه همچنان تاکید دارد که وی داخل […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پرونده ناپدید شدن «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار و منتقد عربستان سعودی هنوز به جایی نرسیده است و عربستان همچنان بر خروج وی از کنسولگری این کشور در استانبول پافشاری می‌کند و در مقابل پلیس ترکیه همچنان تاکید دارد که وی داخل کنسولگری به قتل رسیده است.

جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار سعودی سه‌شنبه هفته پیش (دوم اکتبر) برای ثبت ازدواج مجدد خود به کنسولگری سعودی در شهر استانبول مراجعه کرد و دیگر از او خبری نشد. مقام‌های سعودی مدعی‌اند او بعد از انجام کارهای خود، کنسول‌گری را ترک کرده است اما «خدیجه چنگیز»، نامزد خاشقچی می‌گوید نامزدش هرگز از کنسولگری خارج نشده و از سوی دولت سعودی «ربوده» شده است.

با طولانی شدن اختفای جمال خاشقچی، سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای چون ترکیه و آمریکا از مقام‌های سعودی خواستند سرنوشت این منتقد سعودی را مشخص کنند.

در این میان، منابع آگاه در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی «الوقت»، می‌گویند که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان، سرتیپ «احمد عسیری» نائب رئیس سازمان  اطلاعات کل این کشور و سخنگوی سابق ائتلاف سعودی به یمن را مامور پاکسازی خاشقجی کرده است.

به گفته یک منبع آگاه،  پس از ناکامی در تلاش‌ها برای بازگرداندن این روزنامه‌نگار منتقد خاندان سعودی به عربستان، تصمیم حذف و پاکسازی او از مدتها پیش اتخاذ شد.

بر اساس این گزارش، دو گزینه برای انجام این ماموریت وجود داشت اما نزدیکی عسیری به ولی‌عهد عربستان موجب شد که کفه ترازو به نفع او باشد و افسر نظامی دیگری که تجربه زیادی در تعامل با معارضان داشت، از این ماموریت کنار گذاشته شود.

این منبع آگاه تاکید کرد: بن‌سلمان پس از موفقیت عسیری در ماموریت زندانی کردن شاهزاده‌ها در هتل «ریتز کارلتون» تمایل زیادی داشت که وی را به عنوان رئیس دستگاه اطلاعات کل عربستان انتخاب کند. در صورتی که مقامات ترکیه از یافتن سرنخ‌هایی که نشان دهد، بن سلمان پشت پرده ناپدید شدن خاشقجی قرار دارد، ناکام بمانند، عسیری  قطعا به این پست خواهد رسید.

در همین راستا، گفته می‌شود که همزمان با روز حادثه (ظهر سه‌شنبه پیش) پانزده نفر وابسته به عربستان سعودی از حداقل دو کشور مختلف وارد ترکیه شده و مستقیما به کنسولگری عربستان رفته سپس ساعاتی بعد به همان کشورها بازگشته‌اند.

حساب کاربری «مجتهد» در شبکه اجتماعی «توییتر»، معروف به افشاگر اسرار خاندان آل سعود، هفتم اکتبر (پنج روز بعد از حادثه) نوشت «یکی از پانزده نفری که مقامات ترکیه گفتند، هم‌زمان با ناپدید شدن خاشقچی وارد ترکیه سپس خارج شده‌اند، شخصی بسیار نزدیک به محمد بن سلمان (ولی‌عهد سعودی) است که احتمال می‌رود او مدیر عملیات بوده است. اگر چنین خبری صحت داشته باشد، به معنای شیوه غیرحرفه‌ای است که عملیات انجام شده چرا که او به احمق بودن معروف است و البته با نامی دیگر وارد ترکیه شده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن