ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 89987
  • ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹
  • 353 بازدید
  • ارسال توسط :
هیچ‌یک از جریانات مجلس مقابل استکبار تسلیم نخواهند شد

هیچ‌یک از جریانات مجلس مقابل استکبار تسلیم نخواهند شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بختیار، نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی و از موافقان تصویب لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم امروز در همایش دانشجوی مردمی تضمین نمی‌دهیم که در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، اظهار کرد: این بحث که در یک […]

هیچ‌یک از جریانات مجلس مقابل استکبار تسلیم نخواهند شدبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بختیار، نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی و از موافقان تصویب لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم امروز در همایش دانشجوی مردمی تضمین نمی‌دهیم که در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، اظهار کرد: این بحث که در یک طرف افرادی هستند که خلاف منافع ملی گام برمی دارند و از سویی گروه دیگر در جهت منافع ملی حرکت می‌کنند درست نیست. در هر حال مجلس جای گفتگوست.

وی افزود: در خرداد ماه امسال که خدمت رهبری رسیدیم برداشت ما این بود که باید لوایح چهارگانه اف‌ای تی اف را کنار بگذاریم که بعدا در جلسه سران قوا موضوع پیوستن به سی اف تی مورد بحث قرار گرفت و از طرفی نظر رهبری نیز در این رابطه توسط رئیس مجلس اخذ شد که ایشان اجازه داد این موضوع در مجلس مورد بررسی قرار بگیرد. با این وجود معظم له نه این موضوع را رد و نه تایید کردند و اجازه دادند دولت و مجلس در این رابطه تصمیم بگیرند از این رو موضوع مجدد در کمیسیون امنیت ملی مورد بحث قرار گرفت و در گام بعد در یک جلسه غیرعلنی که بخش‌های امنیتی، نظامی، بانکی و وزارت اقتصاد حضور داشتند و موافقین و مخالفین نیز حرف‌های خود را زدند در نهایت لایحه به صحن برده شد و مطابق آئین نامه مورد بررسی قرار گرفت.

بختیار با بیان اینکه رهبر انقلاب در موضوع پیوستن به کنوانسیون‌ها تعارف ندارند گفت: اگر هر کدام از این کنوانسیون‌ها مغایر منافع ملی باشند حتما اجازه اجرای آن را نخواهند داد. در زمانی که قطعنامه ۵۹۸ نیز به تصویب رسید و توسط امام خمینی نیز مورد تایید قرار گرفت همه فرماندهان و گروه‌هایی که در جنگ بودند از این قطعنامه تبعیت کردند اگرچه شاید خیلی از فرماندهان نیز موافق قطعنامه نبودند در هر حال ما باید از هر فرصتی در این شرایط سخت استفاده کنیم تا در عرصه بین الملل گزک به دست دشمنان خود ندهیم.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه ما خود داعیه مقابله باتروریسم را داریم و در همه ادوار شهیدان زیادی را داده ایم، تصریح کرد: ما در مقابل تروریسم بین الملل و از جمله داعش النصره طالبان و القاعده بوده ایم و مدافعان حرم در مقابل این گروه‌های تروریستی جنگیده اند.

وی با بیان اینکه بنده زمانی اسلحه در دست داشتم که نوک اسلحه روی زمین کشیده می‌شد در پاسخ به این سوال که نمایندگان چه تضمینی می‌دهند که آمریکا و کشور‌های متخاصم حقوق ما را با پیوستن به سی اف تی رعایت کنند، اظهار کرد: این قول را به شما می‌دهم که هیچ کدام از نمایندگان چه در فراکسیون امید و چه مستقلین و ولایی حتما و حتما در مقابل آمریکا تسلیم نخواهند شد و حتما روحیه انقلابی را که رهبر انقلاب آن را مطالبه می‌کنند خواهند داشت در هر حال پذیرفتن یا نپذیرفتن سی اف تی به معنی این نیست که ما تحت استعمار دول استعماری برویم معتقدم با تعامل با دنیا می‌توانیم پیام انقلاب را صادر کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نتیجه برجام این بود که ما به دنیا گفتیم اهل تعامل و گفتگو هستیم از این رو باب گفتگو را با قدرت‌های جهانی باز کردیم و در حالی که آن زمان قطعنامه‌های سازمان ملل علیه ما بود این قطعنامه‌ها خنثی و نهایتا آمریکا تنها ماند.

بختیاری با تاکید بر اینکه ما باید در کنار قدرت نظامی حتما قدرت دیپلماسی خود را نیز در نظام اسلامی به کار بگیریم و حتما در کار‌های سپاه و نظامی‌ها به قدرت دیپلماسی توجه کنیم، اضافه کرد: در ماده شش کنوانسیون آمده که در صورت اقتضا به قانون داخلی مراجعه کنیم در واقع در این کنوانسیون شرط تحفظ گذاشته ایم و قانون داخلی ملاک است.

وی با بیان اینکه در ماده هشت کنوانسیون نیز آمده هر کشوری طبق اصول داخلی خود عمل کند گفت: ماده ده کنوانسیون سی اف تی یکی از نگرانی‌های دوستان است که شامل بحث استرداد می‌شود با این وجودگفته می‌شد که باید طبق این ماده سردار سلیمانی را تحویل دهیم با این وجود در جلسه غیرعلنی در مورد این بند بحث شد و قوانین داخلی در این مورد به کار گرفته می‌شود.

وی در پاسخ به سوال یکی از حضار که گفت: آیا اگر شهدا بودند این گونه نسبت به پذیرش لوایح استعماری عمل می‌کردند، تصریح کرد: خیلی از فرزندان شهدا در مجلس هستند که موافق این کنوانسیون بوده اند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن