ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 9790
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴
  • 68 بازدید
  • ارسال توسط :

مدافعان حرم؛ پاسدار میراث ارزشمند روحیه انقلابی و ایثارگرانه

عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با نکوداشت فرارسیدن روز ملی مبارزه با استکبار، گفت: انقلاب اسلامی میراث گرانقدری از قرآن، سیره اولیای دین و شهدا است که برای حفظ آن خون هزاران هزار لاله پرپر شده در این سرزمین و بلکه در […]

عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با نکوداشت فرارسیدن روز ملی مبارزه با استکبار، گفت: انقلاب اسلامی میراث گرانقدری از قرآن، سیره اولیای دین و شهدا است که برای حفظ آن خون هزاران هزار لاله پرپر شده در این سرزمین و بلکه در کل بلاد اسلامی‌ جاری گشته است.

وی 13 آبان را یادآور حوادث مهمی دانست که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران، نقش اساسی داشته است و افزود: یوم الله 13 آبان به عنوان سالروز تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه به علت مخالفت با لایحه ننگین کاپیتولاسیون در سال 1343، شهادت دانش آموزان مظلوم و بی دفاع به دست رژیم پهلوی در سال 1357 و همچنین تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان سال 1358 از یک سو نشان دهنده طمع ورزی مستکبران و وابستگی رژیم طاغوت به استکبار جهانی و از سوی دیگر نماد ایستادگی، ایمان متکی به بصیرت، پیشقراولی نسل جوان در صحنه و شجاعت و جسارت نسل جوان انقلابی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه رخدادهای سرنوشت ساز و آموزنده 13 آبان در سال های 43، 57 و 58 هر یک سرفصل نوینی از تاریخ مبارزه و رویارویی ملت ایران برابر استکبار جهانی است، عنوان کرد: این رخدادها نشان می‌دهد که هیچ قدرت مادی مجهز و بزرگ قادر نبوده و نیست اراده خود را به ملت مومن، انقلابی و عاشورایی ایران اسلامی تحمیل کند.

پاکاری 13 آبان را نشانی از بصیرت، ولایت مداری و روحیه انقلابی و ایثارگرانه مردمی دانست که در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز بر سر اصول و اعتقاد خود ایستاده اند و بارها این موضوع را به منصه ظهور رسانده اند و متذکر شد: هزاران شهید و جانباز گواه این مدعاست. امروز نیز مدافعان حرم پاسدار همین میراث ارزشمند هستند و استقبال بی نظیر مردم از شهدای مدافع حرم نشان دهنده این جایگاه عظیم نزد مردم است.

وی اضافه کرد: در 13 آبان، مردم سرافراز ایران به همه مستضعفان جهان نشان دادند که دیوار ستم، شکستنی است و می توانند چپاول گران را به زباله دان تاریخ بسپارند و در معبد انسانیت، آزادانه و آگاهانه در برابر مکتب توحید، به نماز بایستند تا تنها در برابر «الله» به کرنش و سجود بنشینند و جز او همه را طرد کنند. در واقع 13 آبان به دل های مومنان قوت بخشید و غروری مقدس و حماسه آفرین را در آنان زنده کرد و پرتوی تابناک از انوار الهی بر آنان تابانید و درس هایی بزرگ از رشادت، دلیری و شهادت به آنان آموخت.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان  با بیان اینکه استان گیلان 633 شهید دانش آموز و 95 شهید معلم دارد، اظهار کرد: به مناسبت نکوداشت این ایام مزارهای شهدای دانش آموز در نقاط مختلف استان با همکاری آموزش و پرورش غبارروبی و گلباران شد.

وی بر تولیت مسیر شماره دو راهپیمایی 13 آبان در شهر رشت توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اشاره کرد و گفت: در راهپیمایی 13 آبان تمامی اقشار جامعه به ویژه خاندان معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان سرافراز همگام با مردم خداجو حضور گسترده خواهند داشت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن